برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

رکورد تاریخی سقوط قیمت طلا شکسته شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رکورد تاریخی سقوط قیمت طلا شکسته شد

ايسنا/قيمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهاني تحت تاثير رشد ارزش دلار، به پايين ۱۹۰۰ دلار سقوط کرد و از روز گذشته تاکنون بيش از ۱۹۳ دلار کاهش قيمت نشان مي دهد.

بهاي هر اونس طلا براي تحويل فوري در معاملات روز جاري بازار سنگاپور حداکثر دو درصد سقوط کرد و به ۱۸۷۲ دلار و ۱۹ سنت رسيد و روند سقوط آزاد خود را پس از يک وقفه کوتاه در اوايل معاملات، ازسرگرفت. بهاي معاملات اين بازار روز سه شنبه شش درصد سقوط کرده بود.
در بازار معاملات آتي آمريکا، هر اونس طلا با ۲.۴ درصد کاهش، به ۱۹۰۰ دلار رسيد. بهاي معاملات اين بازار روز سه شنبه ۹۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۴.۵۸ درصد کاهش يافت و در ۱۹۴۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و بزرگترين رکورد کاهش قيمت يک روزه از ۱۵ آوريل سال ۲۰۱۳ تاکنون را شکست.

نقره هم روند نزولي طلا را دنبال کرد و با ۲.۸ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۱ سنت رسيد. بهاي نقره روز گذشته ۱۵ درصد سقوط کرده بود.

به گفته کايل رودا، تحليلگر آي جي مارکتس، به نظر مي رسد بخشي از درخشش بازار طلا به پايان رسيده باشد و اکنون اين احتمال وجود دارد که طلا حمايت در سطح ۱۸۰۰ دلار را امتحان کند. روند بازار طلا به بازده اوراق قرضه آمريکا و عوامل تاثيرگذار در مقطع فعلي بستگي دارد. همچنين قدرت دلار موضوع بسيار مهمي است که بايد در روزها و هفته هاي آينده مشاهده کرد.

جهش بازده اوراق خزانه آمريکا کمک کرد دلار روند صعودي خود را ادامه دهد و طلا براي دارندگان ارزهاي غيرآمريکايي گرانتر شد. افزايش بازده اوراق قرضه هزينه نگهداري طلا را افزايش داده و از جذابيت سرمايه گذاري در آن کم مي کند.
با اين همه بازارهاي سهام آسيا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثير ابهامات پيرامون بسته کمک مالي جديد آمريکا قرار داشتند.
بر اساس گزارش رويترز، با سقوط تاريخي اخير، رشد قيمت طلا از ابتداي سال ۲۰۲۰ تاکنون به حدود ۲۵ درصد محدود شده است.

وارن پاترسون، تحليلگر آي ان جي اظهار کرد با ادامه سياستهاي تسهيل پولي بانکهاي مرکزي براي آينده قابل پيش بيني، طلا ممکن است به ۲۰۰۰ دلار برگردد.

در بازار ساير فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتين براي تحويل فوري يک درصد نزول کرد و به ۹۲۰ دلار و ۸۶ سنت رسيد. هر اونس پالاديم براي تحويل فوري با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۰۸۲ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره