برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین

منبع
فارس
بروزرسانی
طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین

فارس/سخنگوي کميسيون انرژي مجلس جزئياتي از طرح تغيير سهميه‌بندي بنزين را ارائه کرد و گفت:‌در اين طرح افراد فاقد خودرو هم از يارانه انرژي استفاده کرده و عدالت بيشتري رعايت خواهد شد.

مالک شريعتي سخنگوي کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جزئيات طرح جديد مجلس براي تغيير سهميه‌بندي بنزين، اظهار داشت: آنچه در اين طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال مي‌شود استمرار وضعيت فعلي قيمت‌گذاري بنزين است و تغييري در آن رخ نخواهد داد.

وي افزود: اگر طرح جديد سهميه‌بندي بنزين به تصويب نمايندگان مجلس برسد و شوراي نگهبان هم آن را تأييد کند سهميه‌بندي بنزين از هر خودرو به هر فرد و کد ملي هر ايراني تغيير خواهد کرد.
سخنگوي کميسيون انرژي مجلس تصريح کرد:‌ در اين طرح مقرر شده افرادي که فاقد خودرو هستند و خانوارهايي که خودرو ندارند در يک نظام عادلانه‌تر از يارانه انرژي بنزين بهره‌مند شوند.

شريعتي گفت: طبق آمارها بيش از ۵۰ درصد خانوارهاي ايراني فاقد خودور هستند البته برخي از اين خانوارها هم بيش از يک دستگاه خودرو دارند. لذا عادلانه نيست که افرادي که خودرو ندارند از يارانه انرژي در اين بخش محروم باشند.

وي افزود: بنا داريم با حفظ ميزان مصرف بنزين در کشور و محاسبات انجام شده به ۷دهم تا ۸ دهم ليتر در روز به ازاي هر کد ملي رسيده‌ايم که به هر فرد و اعضاي خانوارها و روي کارت بانکي سرپرست خانوار شارژ شود و اگر آنها سهميه خود را استفاده کردند از يارانه انرژي بهره بردند و اگر هم از اين سهميه استفاد نکرده و يا به صورت ناقص استفاده کردند مي‌تواند در يک سامانه‌اي سهميه خود را به ديگران واگذار کنند.

سخنگوي کميسيون انرژي مجلس گفت: ‌در سامانه در نظر گرفته شده قيمت واگذاري آن زير ۳ هزار تومان (قيمت دوم بنزين) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پايان ماه به دولت بازمي‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از اين طريق مابه‌التفاوت آن را روي کارت بانکي سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مديريت کنند.

شريعتي در پايان گفت: در اين طرح افراد فاقد خودرو از يارانه انرژي توزيعي هم استفاده خواهند کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره