برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

آخرین خبرها از افزایش قیمت شیرینی و شکلات

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آخرین خبرها از افزایش قیمت شیرینی و شکلات

ايسنا/ رييس انجمن صنفي صنايع بيسکويت، شيريني و شکلات با بيان اينکه اين محصولات اولويت شماره چهار و پنج مردم است و در حال حاضر تقاضاي شيريني و شکلات کمتر از عرضه آن‌ها است، گفت که قيمت اين محصولات گران نمي‌شود، چراکه ممکن است بازهم تقاضا کمتر شود.

جمشيد مغازه‌اي، از افت ۲۰ تا ۳۰ درصدي صادرات شيريني و شکلات نسبت به سال‌هاي قبل در پي شيوع ويروس کرونا خبر داد و گفت: در اين مدت بسياري از کشورهاي همسايه تمايل چنداني به خريد محصولات شيريني و شکلات نداشتند و به همين دليل اگر مرزها هم بسته نمي‌شد باز هم صادرات اين محصولات کاهش مي‌يافت. در اين شرايط در حال حاضر عرضه شيريني و شکلات در بازار داخل بيش از تقاضا است.

وي با بيان اينکه شيريني و شکلات جزو کالاهاي اساسي مردم نيست و به نسبت قدرت خريد در ليست خريد آنها قرار مي گيرد، تصريح کرد: در شرايط کنوني اقتصاد کشور اين محصولات جزو اولويت چهارم يا پنجم مردم است؛ بنابراين در حال حاضر تغييرات قيمت شيريني و شکلات چندان ملاک نيست، تقاضا کمتر از عرضه است و قيمت اين محصولات گران نمي‌شود؛ چراکه ممکن است بازهم تقاضا کمتر شود، اما بايد در نظر داشت که به دليل افزايش قيمت مواد اوليه قيمت تمام شده هم بيشتر شده است.

مغازه اي با اشاره به تامين برخي مواد اوليه محصولات شيريني و شکلات همچون شکر و آرد و روغن در بازار داخلي، گفت: ساير مشتقات مورد استفاده در محصولات شيريني و شکلات از خارج تامين مي‌شود که در چند وقت گذشته ثبت سفارش آن‌ها به دليل کمبود ارز با مشکل مواجه شده است.

محدوديت واردات از اروپا کيفيت شيريني و شکلات را تغيير داده است
رئيس اتحاديه بيسکويت، شيريني و شکلات درباره مشکلاتي که تحريم ها پيش پاي اين صنعت گذاشته است، اظهار کرد: به دليل تحريم، واردات مواد اوليه و اسانس از اروپا متوقف شده و محصولاتي از کشورهاي جنوب شرق آسيا همچون مالزي، اندونزي و چين جايگزين شده که کيفيتي به مراتب پايين تر دارند و به همين دليل در مجموع کيفت محصولات شيريني و شکلات نيز دستخوش تغيير شده است.

او با تاکيد بر اينکه قدرت خريد مردم مهمترين عامل در بازگشت بازار به شرايط قبل است، تصريح کرد: تنها در صورتي مردم نسبت به خريد محصولات شيريني و شکلات تمايل بيشتري پيدا مي‌کنند که درآمد زندگي آنها کفاف مخارجشان را بدهد؛ در غير اين صورت تنها راهکار حفظ وضعيت توليد شيريني و شکلات، صادرات است که در حال حاضر با مشکلات تحريم و کمبود تامين مواد اوليه با کيفيت مواجه است.

او با بيان اينکه در يک سال گذشته برخي از واحدهاي توليدي شيريني و شکلات نيروي انساني حود را تعديل کرده اند، گفت: اگر بازار با همين روند ادامه داشته باشد باز هم احتمال تعديل نيروي انساني در واحدهاي شيريني و شکلات وجود دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره