برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

طرح مجلس دهم در مورد ساماندهی صنعت خودرو مسکوت ماند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
طرح مجلس دهم در مورد ساماندهی صنعت خودرو مسکوت ماند

ايسنا/ سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه براساس نظر اعضاي اين کميسيون، طرح ساماندهي صنعت خودرو مربوط به مجلس دهم مسکوت خواهد ماند، گفت: طرح جديد مجلس يازدهم براي ساماندهي خودرو پيگيري مي‌شود.

حجت‌الله فيروزي با اشاره به جلسه امروز (يکشنبه) کميسيون صنايع، گفت: دستور کار نخست کميسيون بررسي «موادي از طرح ماليات بر عايدي سرمايه» بود؛ از آنجايي که برخي از مواد اين طرح مربوط به حوزه فعاليت کميسيون صنايع و معادن است، مواد مذکور در جلسه امروز مورد بررسي قرار گرفته و به تصويب رسيد.

وي افزود: بررسي طرح «حمايت از اقتصاد ملي و رونق توليد در مقابل اقدامات خصمانه آمريکا» دومين دستورکار کميسيون بود؛ ساختار اين طرح نياز به تقويت و ساماندهي داشت، بنابراين کميسيون کليات آن را براي بررسي بيشتر رد کرد.

نماينده مردم فسا در مجلس ادامه داد: بررسي طرح «جهش توليد دانش‌بنيان‌ها» سومين دستورکار کميسيون صنايع و معادن بود که پس از بحث و بررسي کليات اين طرح به تصويب رسيد؛ از آنجايي که شرکت‌هاي دانش بنيان ظرفيت مناسبي در حوزه رونق توليد و تامين نيازهاي داخلي دارند بايد از آنها در زمينه ماليات، بيمه، شرکت در مناقصه‌ها، تامين اجتماعي و... حمايت شود که تحقق اين مهم با تصويب طرح حمايت از دانش‌بنيان‌ها ممکن مي‌شود.

سخنگوي کميسيون صنايع يادآور شد: طرح ساماندهي صنعت خودرو برگشتي از شوراي نگهبان نيز که مربوط به مجلس دهم بود در جلسه امروز مورد بررسي قرار گرفت چرا که براساس آئين‌نامه داخلي مجلس اين طرح بايد تعيين تکليف شود.

وي با اشاره به تدوين طرحي درباره ساماندهي خودرو در کميسيون صنايع، تصريح کرد: از آنجايي که اين طرح جامع بوده و شامل محورهايي مانند نحوه عرضه، قيمت‌گذاري، سازوکار مربوط به پيش‌خريد و... مي‌شود به زعم اعضاي کميسيون بهتر است طرح ساماندهي صنعت خودرو مربوط به مجلس دهم مسکوت بماند و طرح جديد و کامل‌تر پيگيري شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره