برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان کارانه به بخش درمان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان کارانه به بخش درمان

ايرنا/ ييس امور سلامت و رفاه اجتماعي سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: ۵۷۰۰ ميليارد تومان به عنوان معوقه هاي کارانه و پنج هزار و ۶۵۰ ميليارد تومان براي فوق‌العاده‌هاي ويژه به بخش درمان کشور پرداخت شده است.

رضا عوض پور گفت: کارانه  بايد از محل درآمد اختصاصي دانشگاه و ظرفيت و هزينه‌هاي جاري بيمارستان‌ها و کادر درمان از جمله پزشک و پرستار به عنوان حق العمل به کادر درمان اختصاص يابد. اما از آنجا که شيوع ويروس کرونا منجر به کاهش درآمد اختصاصي دانشگاه‌ها شده است، سازمان برنامه و بودجه در راستاي حمايت از کادر درمان و ارتقاي انگيزه آنان، خود را مکلف به تامين آن مي‌داند تا از محل بودجه عمومي، اعتبار کارانه آنان را تامين و از طريق پرداخت به سازمان‌هاي بيمه‌گر يا پرداخت مستقيم به وزارت بهداشت بر اساس شاخص‌هاي مورد عمل توزيع کند.
به گفته عوض‌پور، تا اين تاريخ بر اساس اظهارات نمايندگان وزارت بهداشت و درمان در اين جلسه، سازمان برنامه و بودجه کشور در سه نوبت مبلغ 5700 ميليارد تومان را مشخصا به عنوان پرداخت معوقات کادر درمان علوم پزشکي در اختيار وزارت بهداشت و درمان و سازمان بيمه سلامت قرار داده است.
رئيس امور سلامت و رفاه اجتماعي سازمان برنامه و بودجه کشور تاکيد کرد: انتظار مي‌رود اين مبلغ سريعتر بين دانشگاه‌ها و کادر درمان توزيع شود.
وي همچنين اضافه کرد که سازمان برنامه و بودجه کشور مصمم است کل کارانه‌هاي معوق کادر درمان را در ماه‌هاي پيش‌رو طبق تاکيد دکتر نوبخت رياست اين سازمان، پرداخت کند.
عوض‌پور با اشاره به اينکه در بخشي از اين جلسه به موضوع پرداخت حقوق و مزاياي پرسنل دانشگاهاي علوم پزشکي سراسر کشور اشاره شده بود؛ گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن افزايش ضريب 15 درصد سنواتي، نسبت به تامين اعتبار به منظور اعمال افزايش تا 50 درصد فوق العاده موضوع ماده 68 قانون مديريت خدمات کشوري اعتبار لازم را تامين کرده که ماهانه در احکام حقوقي کارکنان وزارت بهداشت و درمان اعمال و از طريق خزانه کل کشور پرداخت مي‌شود. 
به گفته وي، سازمان برنامه و بودجه کشور مصمم است علاوه بر آن، اعتبار اجراي فوق العاده ويژه در احکام کارکنان علوم پزشکي را در ماه‌هاي آتي نيز تامين و اقدام نمايد. 
رئيس امور سلامت و رفاه اجتماعي سازمان برنامه و بودجه کشور با بيان اينکه تامين اعتبار فوق‌العاده‌هاي ويژه ياد شده، بالغ بر 12 هزار ميليارد تومان اعتبار اضافه (علاوه بر اعتبار مصوب دانشگاه) نياز دارد، ادامه داد: در جلسه ديروز کميسيون بهداشت و درمان بحث پرداخت منابع يک ميليارد يورو از محل صندوق توسعه ملي به منظور مقابله با کرونا هم مطرح شد. سازمان برنامه و بودجه کشور تا کنون 440 ميليون يورو از طريق بانک مرکزي به حساب خزانه داري کل کشور (معادل ريالي حدود 7 هزار ميليارد تومان) واريز کرده است. سازمان برنامه همچنين نسبت به اختصاص آن به بخش بهداشت و درمان به ميزان 5 هزار و 650 ميليارد تومان اقدام نموده و مابقي به منظور مقرري بيمه بيکاري در اختيار صندوق بيمه بيکاري قرار گرفته است. 
وي يادآور شد: در اين جلسه اعلام شد که از سوي سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تامين نيروي انساني بيمارستان‌هاي وزارت بهداشت از ابتداي شيوع ويروس کرونا تا کنون مجوز به کارگيري بيش از 22 هزار و 400 نفر به وزارت بهداشت داده شده که بخشي از طريق آزمون جذب شدند و انتظار است زودتر فرايند جذب مابقي هم انجام شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar