برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منفعت ورود صندوق توسعه ملی به بورس

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
منفعت ورود صندوق توسعه ملی به بورس

تجارت نيوز/پس از اعلام خبر حمايت صندوق توسعه ملي از بازار سهام برخي کارشناسان از اين موضوع انتقاد کردند اما پيمان مولوي معتقد است اين اتفاق مي‌تواند اثرات مثبتي به همراه داشته باشد.

 پس از اعلام خبر حمايت صندوق توسعه ملي از بازار سهام برخي کارشناسان از اين موضوع انتقاد کردند اما پيمان مولوي معتقد است اين اتفاق مي‌تواند اثرات مثبتي به همراه داشته باشد.

اين کارشناس اقتصادي گفته است: هنگامي که بحث حمايت بازار سرمايه با تزريق منابع پولي به ميان مي‌آيد توجه به چند نکته ضروري است. اول اينکه بدانيم قرار نيست صندوق توسعه ملي در بازار پول‌پاشي کند. قرار است حضور صندوق توسعه ملي در بازار سرمايه به‌عنوان يک صندوق ثروت پي گرفته شود.

مولوي که با دنياي اقتصاد مصاحبه کرده، افزود: اين مساله در ساير کشورهاي جهان امري عجيب يا تازه نيست و بسياري از کشورهاي همسايه نيز چنين صندوق‌هايي را در بازارهاي سهام دارند. ورود صندوق توسعه ملي به بازار سرمايه نيز قرار نيست در همه نمادها انجام شود. اين صندوق قرار است در جاهايي سرمايه‌گذاري کند که براي آن بازده دارد. به نظرم اين مساله به نوبه خود بسيار خوب و مثبت است. اما اينکه بانک‌ها به فضاي سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه وارد شوند مساله‌‌اي متفاوت است.

وي تصريح کرد: در اين زمينه من بيش از آنکه نگران بازار سرمايه باشم نگران خود بانک‌ها هستم. سيستم بانکي ايران ثابت کرده است که چيزي تحت عنوان مديريت ريسک در آن جريان ندارد. اين بانک‌ها اکثرا براي جلب منافع کوتاه‌مدت منافع بلندمدت خود را در نظر نمي‌گيرند. به نظر من ابتدا نياز است اين بانک‌ها از طريق موسسات رتبه‌بندي ارزيابي شوند و ريسک فعاليت آنها مورد تجزيه و تحليل قرار بگيرد. آنها بايد ملزم به رعايت برخي چارچوب‌ها براي مديريت ريسک شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره