برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

شنبه تاریخی پیش روی بورس؛ رشد شاخص ادامه دارد؟

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
شنبه تاریخی پیش روی بورس؛ رشد شاخص ادامه دارد؟

خبرآنلاين/ بورس اوراق بهادار حالا در موقعيتي تازه قرار دارد، انتظار براي خبر مهم، پيش بيني وضعيت بازار را دشوارتر از قبل کرده است.


 از پس چند هفته عقب نشيني شاخص،در هفته اي که گذشت بورس اوراق بهادار دوباره روي رشد را ديد اما هفته مهمي پيش روست . شمارش معکوس براي رونمايي از  پيروزي مل ايران در روز شنبه و يکشنبه آغاز شده است از سوي ديگر تهديدهاي آمريکا در خصوص فعال شدن مکانيسم ماشه نيز پيش بيني بازار را با دشواري هايي روبرو کرده است.

علي حيدري، تحليلگر بازار سرمايه در خصوص پيش بيني وضعيت بازار گفت: من در شرايط فعلي به ادامه روند رشد در روز شنبه و يکشنبه اميدوارم و فکر مي کنم اين روند تداوم خواهد داشت.

وي در پاسخ به اين سئوال که دليل رشد شاخص و تغيير مسير بازار سرمايه در هفته اخير چه بود؟ گفت: از نظر من اين اتفاق محصول دور هم جمع شدن سياسيون نيست. دليل رشد شاخص، مديريت صحيح بانک مرکزي در مسئله دلار و تلاش بانک مرکزي براي تک نرخي شدن قيمت ارز است. وي گفت: اين اقدامات در نهايت نظم را در بازار ارز به همراه دارد و احتمال عرضه ارز در هفته پيش رو را افزايش مي‌دهد و در نهايت سرمايه ها تحت تاثير اين اتفاقات مجددا به بازار سهام بازخواهند گشت.

 

وي در جواب اين سئوال که هفته آينده را چطور پيش بيني مي‌کنيد؟گفت:به تعادل شنبه و يکشنبه و بازي کردن شاخص بين کانال ۱ ميليون و ۷۰۰ تا ۱ ميليون و ۸۰۰ اميدوارم. عمده تعادل هم در صنايع صادرات محور و پتروشيمي رخ خواهد داد.

وي در توضيح اين مطلب ادامه داد: صعود در روز شنبه و يکشنبه آرام است اما در روزهاي بعد آن اگر خبرهاي هيجاني از مجلس به گوش نرسد مي‌توان به کل هفته آينده اميدوار بود. حيدري گفت: بازار دلار به آرامشي نسبي رسيده است و بازار سکه و طلا نيز به نظر من هفته بعد ريزشي مقطعي را خواهد داشت. پس نگاه‌ها هفته بعد به بازار سهام دوخته مي‌شود.

او با اشاره به سخنان برخي کارشناسان مبني بر اينکه دوره ريزش و اصلاح تمام شده است، گفت: دوره کنوني ، دوره خوشبيني است. در اين دوره ها غالبا نه صعود داريم و نه ريزش. اين وضعيت تا زماني که يک بازخورد سياسي يا اقتصادي داشته باشيم ادامه خواهد داشت.

اين تحليلگر بازار سرمايه پيش بيني کرد در صورتي که فضاي تنش سياسي نداشته باشيم احتمال برگشت به کانال ۲ ميليون واحدي شاخص حداکثر تا اواسط مهر ماه وجود دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره