برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کمک ۱۴ میلیارد دلاری جدید ترامپ به کشاورزان آمریکایی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کمک ۱۴ میلیارد دلاری جدید ترامپ به کشاورزان آمریکایی

ايسنا/وزارت کشاورزي آمريکايي جزييات دور دوم کمک کرونايي براي کشاورزان که تحت آن ۱۴ ميليارد دلار به توليدکنندگان محصولات بزرگي مانند مهمي مانند ذرت، سويا و گندم پرداخت مي کند را منتشر کرد.

دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا در همايش انتخاباتي در ويسکانسين که پايگاه مبارزاتي مهمي به شمار مي رود، دور جديد کمکهاي کرونايي براي کشاورزان را اعلام کرد.
اين کمک جديد پس از برنامه کمک ۱۹ ميليارد دلاري انجام خواهد گرفت که ماه آوريل براي کمک به کشاورزان آمريکايي آسيب ديده از شيوع ويروس کرونا اعلام شده بود. از بسته کمک اول، تاکنون کمتر از ۱۰ ميليارد دلار پرداخت شده است.
دولت ترامپ تاکنون ۲۸ ميليارد دلار کمک تجاري براي بخش کشاورزي فراهم کرده که در انتخابات ۲۰۱۶ و در طول سالهاي ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به طور گسترده از رييس جمهور آمريکا حمايت کردند.

بسته جديد که تا حدود زيادي توسط شرکت اعتبار کالا تامين مالي مي شود، شامل پول براي توليدکنندگان محصولات کشاورزي ويژه، دام و طيور است.

سوني پرديو، وزير کشاورزي آمريکا در بيانيه اي اظهار کرد ما به صحبتهاي کشاورزان، دامداران و نهادهاي کشاورزي درباره تاثير شيوع پاندمي ويروس کرونا بر مزارع و مراتع کشورمان گوش کرديم و برنامه اي را براي تامين بهتر نيازهاي آسيب ديدگان طراحي کرديم.

وزارت کشاورزي آمريکا همچنين اعلام کرد حداکثر ۱۰۰ ميليارد دلار کمک براي کشاورزان دخانيات بر اساس قانون کمک و امنيت اقتصادي ويروس کرونا فراهم خواهد شد.
دولت آمريکا اعلام کرده که محصولاتي مانند ذرت، سويا و گندم مشمول برنامه کمکي قرار مي گيرند زيرا ميانگين قيمت ملي آنها در فاصله ژانويه تا اواخر ژوييه حداقل پنج درصد کاهش پيدا کرده است.
با اين حال قيمتها از آن زمان رشد قابل ملاحظه اي پيدا کرده است و خريد از سوي چين بهاي معاملات سويا را به بالاترين حد در بيش از دو سال گذشته رسانده است. ذرت هم در بالاترين قيمت بيش از شش ماه اخير معامله مي شود و بهاي گندم اخيرا به بالاترين حد در پنج ماه اخير رسيده است.

بر اساس گزارش رويترز، ويلبر راس، وزير بازرگاني آمريکا در اظهاراتي از کمک بيشتر دولت به صنايعي مانند کشاورزي و ايرلاينها در بحبوحه شيوع ويروس کرونا دفاع کرد اما کمک بيشتر چنداني براي بخشهاي ديگر مانند رستورانها را اعلام نکرد و گفت: به اين بخشها از راه ديگري کمک شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره