logo

پتروشیمی چهارم با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیاردی ساخته می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پتروشیمی چهارم با سرمایه‌گذاری ۷۰۰۰ میلیاردی ساخته می‌شود

تسنيم/ رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پتروشيمي چهارم کرمانشاه با سرمايه‌گذاري ۷۰۰۰ ميليارد تومان هديه‌اي براي مردم استان است.

محمدباقر نوبخت در نشست شوراي برنامه‌ريزي و ستاد اقتصاد مقاومتي استان که در استانداري برگزار شد اظهار داشت: بررسي و ارائه گزارشي از جلسات و وعده‌هاي دولت به استان کرمانشاه و برنامه‌‌ها در مدت زمان باقي مانده براي دولت از اهداف اين سفر است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور بيان کرد: در سفري که دولت به اين استان داشت براي 54 پروژه 1108 ميليارد تومان در نظر گرفت که تاکنون از اين مبلغ 1903 ميليارد تومان پرداخت و 172 درصد از تعهدات انجام شد.
نوبخت گفت: اتصال استان کرمانشاه به شبکه سراسري ريلي کشور مهمترين پروژه بود که انجام شد و اکنون اين پروژه ريلي به سمت مرز خسروي در حال پيشروي است.

وي با بيان اينکه دو برنامه براي سال 99 در نظر گرفته شده است گفت: طرح‌هاي ناتمام که امکان اتمام تا پايان امسال و بهار 1400 وجود دارد و 17 پروژه با 980 ميليارد تومان اعتبار در استان شناسايي شده است و جزو تعهدات است که قبل از اتمام دولت به بهره‌برداري برسند.
نوبخت با اشاره به اينکه پتروشيمي چهارم کرمانشاه با سرمايه‌گذاري 7000 ميليارد تومان هديه‌اي براي مردم استان است افزود: امروز درآمد 119 ميليارد دلاري نفت و گاز کشور به دو تا سه ميليارد دلار رسيده است.
وي عنوان کرد: در راستاي جهش توليد و اشتغالزايي 52 طرح و پروژه توليدي در استان شناسايي شده که اگر براي اين طرح‌ها 1451 ميليارد تومان از منابع دولتي و تسهيلات کمک شود 8111 فرصت شغلي ايجاد مي‌شود و مي‌تواند 5940 ميليارد تومان به ارزش افزوده توليد بيافزايد.
نوبخت گفت: تا پايان امسال 1000 ميليارد تومان براي 17 طرح عمراني و 1451 ميليارد تومان براي 52 طرح توليدي در استان کرمانشاه سرمايه‌گذاري مي‌‌شود و کميته امداد نيز 6000 اشتغال با 200 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري ايجاد کرده است.

وي عنوان کرد: براي پرداخت اضافه کار کارمندان مجوزي به استان داده شده که از طريق فروش اموال مازاد نسبت به تسريع پرداخت‌هاي جاري و عمراني اقدام شود و در روزهاي آينده براي براي جبران اضافه کار و کسري اقدام ويژه‌اي انجام مي‌شود.

بازسازي واحد‌هاي سيل‌زده روستايي در استان کرمانشاه به اتمام رسيد
گزارش سفر معاون رئيس‌جمهور به کرمانشاه / 1000 ميليارد تومان پروژه تا پايان امسال در کرمانشاه به بهره‌برداري مي‌رسد
نوبخت با بيان اينکه من را تا پايان دوره به عنوان يک نماينده کرمانشاه بدانيد گفت: هر زمان لازم باشد براي رسيدگي به مسائل استان تشکيل جلسه مي‌دهم.
وي با اشاره به اينکه کرمانشاه هميشه براي من تداعي بخش مقاومت، انسانيت و عطوفت است گفت: از زمان حضور من در کرمانشاه 34 سال مي‌گذرد و در اين مدت هيچگاه از کرمانشاه دور نبودم.
در سفر معاون رئيس‌جمهور به کرمانشاه تفاهم‌نامه احداث 2000 واحد مسکوني با بنياد مسکن انقلاب اسلامي، استانداري و با پشتيباني مالي سازمان برنامه و بودجه امضا شد که توسط رئيس کميته امداد امام خميني(ره) با اولويت بين مددجويان توزيع مي‌شود.

در اين سفر براي توسعه شبکه ديجيتالي و تکميل پوشش سيگنال‌رساني تفاهم‌نامه‌اي با اعتبار 47 ميليارد تومان با صدا و سيما امضا شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره