logo

عرضه تخم مرغ بصورت بسته بندی شده اجباری می شود

منبع
مهر
بروزرسانی
عرضه تخم مرغ بصورت بسته بندی شده اجباری می شود

مهر/ مدير کل دفتر قرنطينه سازمان دامپزشکي گفت:طرحي مشترک ميان سازمان دامپزشکي کشور و انجمن‌ها و اتحاديه‌هاي توليد تخم مرغ در حال پيگيري است که تخم مرغ با بسته بندي و تاريخ توليد و انقضا عرضه شود.

حميد نجار گفت: با اجراي اين طرح، درج تاريخ توليد و مصرف به روي بسته بندي الزامي شده و مردم با اطمينان بيشتري نسبت به خريد تخم مرغ اقدام مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه از ۲۹ شهريور ماه و با دستور وزير جهاد کشاورزي صادرات تخم مرغ به طول کلي متوقف شده است، افزود: علت اين موضوع گراني تخم مرغ در بازار بود که به دليل صادرات غير متعارف انجام شد.

مدير کل دفتر قرنطينه سازمان دامپزشکي کشور با اشاره به اينکه ميان توليد و عرضه و صادرات بايد تعادلي برقرار باشد، ادامه داد: در برخي ماه‌ها هزار و ۲۰۰ تن و بعضاً ۱۷ هزار تن صادرات انجام شده که اين نشان مي‌دهد اين تعادل در صادرات رعايت نشده است. صادرات اجتناب ناپذير است، اما بايد در ميزان آن دقت شود تا بازار داخلي دچار چالش نشود.

به گفته اين مقام مسؤول سازمان دامپزشکي مجري است و نقشي در دادن گواهي صادرات ندارد و تنها گواهي سلامت براي تخم مرغ صادر مي‌کند و هر زمان که اعلام شود صادرات تخم مرغ آزاد است اين سازمان آمادگي ارائه گواهي سلامت دارد، اما در حال حاضر صادرات به طور کامل متوقف شده و اين محدوديت تا زمان ثبات بازار داخلي ادامه مي‌يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره