برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اجرای افزایش ۵۰ درصدی حقوق در اکثر دستگاه‌های کشور

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اجرای افزایش ۵۰ درصدی حقوق در اکثر دستگاه‌های کشور

باشگاه خبرنگاران/ رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور درباره افزايش حقوق کارمندان دولت گفت: با اجراي مصوبه تعادل در حقوق و مزايا، دريافتي تمامي کارکنان دولت حدود ۵۰ درصد افزايش پيدا کرده است.

جمشيد انصاري، رئيس سازمان اداري و استخدامي کشور اظهار کرد: براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به ايجاد تعادل و رفع تبعيض در پرداخت‌هاي حقوق کارکنان دولت شده است و ميزان تفاوت پرداخت ها در دستگاه‌ها و مشاغل مختلف نبايد بيشتر از ۲۰ درصد باشد.

وي ادامه داد:در سال‌هاي ۹۰ و ۹۱ به موجب اختياري که قانون پنجم توسعه به سازمان اداري و استخدامي داده بود، حقوق کارکنان بعضي دستگاه هاي اجرايي مانند (قوه قضائيه و نهاد رياست جمهوري) حدود ۵۰ درصد افزايش پيدا کرد. البته دولت وقت اين قانون را در برخي از دستگاه ها اجرا کرد.

اين مقام مسئول بيان کرد:براي اينکه تبعيض در پرداخت حقوق دستگاه هاي مختلف از بين برود،دولت مصوب کرد که حقوق تمام کارکنان دستگاه هاي دولتي ۵۰ درصد افزايش پيدا کند.

انصاري تصريح کرد:حقوق کارکنان بعضي از دستگاه‌ها که قانون مديريت خدمات کشوري را رعايت نمي کنند، مجدد در شوراي حقوق و دستمزد بررسي مي‌شود تا حقوق کارکنان آنها افزايش بيشتري داشته باشد. همچنين به افرادي که حقوق کمتري دريافت مي کنند، افزايش حقوق بيشتري تعلق مي‌گيرد تا بتوانيم تعادل در پرداخت ها را رعايت کنيم.

رئيس سازمان اداري و استخدامي در پايان بيان کرد: تا کنون مصوبه تعادل در حقوق و مزايا در تمامي دستگاه‌هاي دولتي اجرا شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar