برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

هجوم مردم برای فروش دلار

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
هجوم مردم برای فروش دلار

تجارت نيوز/ ظاهرا روند کاهشي قيمت دلار ادامه دارد. آخرين قيمت دلار صرافي ملي تا ظهر امروز نسبت به آخرين قيمت روز گذشته بازار دو هزار و ۷۰۰ تومان افت را تجربه کرده است. فعالان بازار معتقدند کاهش قيمت ربطي به فعاليت‌هاي بازارساز ندارد بلکه ريشه آن را باز هم بايد در اخبار خارجي و تاثير آن در انتظارات بازار جستجو کرد.
  
روز گذشته در کمتر از 4 ساعت، دلار حدود هزارتومان از ارزش خود را از دست داد. امروز هم ريزش دلار همچنان ادامه يافت، تاجايي که اين اسکناس آمريکايي تا ظهر امروز نسبت به آخرين قيمت ديروز بيش از دوهزار و 700 تومان ريزش را تجربه کرد.
برخي افراد سقوط دلار در روزهاي اخير را حاصل سفر همتي به عراق و سيگنال‌هاي مثبت ناشي از اخبار ارزهاي بلوکه شده مي‌خوانند و يا حتي بعضا آن را به اعلام حجم تزريق شده توسط بانک‌مرکزي به بازار متشکل مربوط مي‌دانند.
در حالي که ظاهرا علت ريزش اين روزهاي دلار ريشه در جاي ديگري دارد.

معامله‌گران و فعالان بازار ارز معتقدند آنچه موجب سقوط قيمت دلار شده است افزايش عرضه در بازار است اما نه از طريق تزريق و تلاش سياستگذار بلکه به گفته آن‌ها اين مردم هستند که ارزهاي خود را به براي فروش به بازار آوردند و طرف عرضه را تقويت کرده‌اند.
کامبيز افسري، کارشناس و فعال بازار ارز، به تجارت‌نيوز اعلام مي‌کند که اخيرا با جلو افتادن بايدن در نظرسنجي‌هاي انتخابات آمريکا انتظار کاهش قيمت دلار در پي انتخاب او افزايش پيدا کرده است، بنابراين مردم براي اين که جلوي زيان را بگيرند از حالا شروع به فروش ارزشان در بازار کرده‌اند.
پيگيري خبرنگار تجارت‌نيوز از دلالان بازار ارز نيز حاکي از آن است که ترديد برخي از معامله‌گران براي نگهداري دلار بيشتر شده است و همين روند قيمت دلار را نزولي کرده است.

البته برخي فعالان معتقدند که اين ريزش نوعي نوسان‌‌گيري موقت است و قيمت تا هفته ديگر دوباره افزايشي خواهد شد.

در کنار فروشنده شدن بازار در در پي اخبار خارجي، پايين آمدن نرخ حواله درهم در دو روز اخير نيز عامل مهمي در کاهش قيمت ارز محسوب مي‎شود که به راحتي نمي‌توان از آن چشم پوشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره