logo
برگزیده
اقتصادی

بهبود طرف تقاضا در بازار سهام

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
بهبود طرف تقاضا در بازار سهام

تجارت نيوز/در پايان معاملات امروز بازار سهام عرضه و تقاضا به تعادلي نسبي رسيد اما شاخص کل به دليل فشار عرضه در برخي نمادهاي شاخص‌ساز افت نيم درصدي داشت.

با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در نمادهاي شاخص‌ساز باعث رشد 10 هزار واحدي شاخص کل شد اما در ادامه روند معاملات طرف عرضه در برخي نمادها از تقاضا پيشي گرفت و شاخص کل با ريزش نيم درصدي به کار خود پايان داد.
در سه روز ابتدايي معاملات بازار سهام شاخص کل روند نزولي چشم‌گيري داشت و در هر روز حدود سه درصد ريزش داشت اما امروز روند بازار سهام در محدوده حمايتي شاخص کل بهبود يافت.
احتمالا دليل ريزش‌هاي اخبر بازار سهام جو هيجاني و تمايلات منفي بود زيرا متغييرهاي تاثيرگذار بر بازار سهام در اين هفته سيگناب روند صعودي شاخص کل را داشتند اما روند شاخص کل نزولي شد.
جو هيجاني و صف‌هاي فروش بازار سهام به قدري قدرتمند بود که خبر لغو تحريم‌ها نيز بر روند بازار سهام تاثيري نداشت، همچنين همانطور که بازار سهام به بالا رفتن قيمت دلار هيچ واکنشي نداشت به ريزش شديد آن در چند روز اخير نيز واکنشي نداشت.

همچنين امروز دستورالعمل قيمت گذاري دستوري فولاد منتفي شد و در حالي که روند معاملات گروه فلزات اساسي منفي بود نماد فملي نيز به دليل افزايش قيمت جهاني مس روندي مثبت داشت.
در جريان معاملات امروز بازار سهام نمادهاي خودرويي، بانکي و برخي نمادهاي پتروشيمي روند مثبت و خوبي داشتند و جز شاخص‌سازان مثبت بازار سهام بودند.
همچنين ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از ۱۰هزار ۵۵۰ ميليارد تومان عبور کرد و گروه‌هاي خودرويي، بانکي و فلزات اساسي جزو صنايع برتر بازار سهام امروز بودند.

جلسه غيرعلني مجلس نيز براي تصميم‌گيري در رابطه با قيمت فولاد برگزار شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره