برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گلایه مدیر ارشد گمرک از ترخیص ۱۰میلیون تن کالا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
گلایه مدیر ارشد گمرک از ترخیص ۱۰میلیون تن کالا

تسنيم/ معاون فني گمرک با انتقاد صريح از لفاظي برخي دستگاها در مسير ترخيص کالاهاي رسوبي نسبت به احتمال فاسد شدن ۲۰۰هزار تن برنج هشدار داد.

آنطور‌که مقامات دولتي مي گويند درحال حاضر بيش از 3.5 ميليون تن کالاي اساسي ، بيش از 3.7 ميليون تن کالاي غيراساسي غيرکانتينري و نزديک به 100 هزار تي.اي.يو کانتينر کالاي اساسي و غيراساسي در بنادر و گمرکات کشور رسوب کرده است. برنج وارداتي رسوبي در گمرکات کشور به بيش از 200 هزار تن مي رسد که در حال فساد هستند. اين رسوب کالا در گمرکات و بنادر کشور، بارها و بارها مسئولين را به واکنش يا موضع گيري واداشته است تا جايي که روحاني ، رئيس جمهور ، چندين بار تأکيد بر ترخيص کالاهاي موجود در بنادر و گمرکات نموده و حتي از عبارت « هفتاد خوان گمرک» در راستاي تشريفات گمرکي استفاده نموده؛ بارها جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور با تشکيل جلسات متعدد بر لزوم تسريع در ترخيص کالاهاي اساسي و ضروري در بنادر و گمرکات کشور تأکيد نموده است.

حتي موضوع به اينجا ختم نشده و اين مسئول بلندپايه دولت با اکيپي از مسئولين وزارتخانه ها و سازمان هاي مرتبط براي بررسي موضوع بصورت ميداني به استان هرمزگان سفر کرده و مصوبات سفر مهم معاون اول رييس جمهور براي اجرا به کليه دستگاهها ابلاغ شده است ليکن به گفته فعالان تجاري و اقتصادي، صاحبان کالاهاي اساسي و متصديان واحدهاي توليدي، اين مصوبات تاکنون خروجي مطلوبي نداشته است. به همين منظور و با توجه به اينکه اجراي تمامي مصوبات و مقررات ابلاغي در خصوص کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات، در گمرک متبلور مي شود ، گفتگويي با مهرداد جمال ارونقي- معاون فني و امور گمرکي گمرک ايران داشتيم تا بتوانيم جواب صريحي براي سئوالاتمان دريافت کنيم و ببينيم اين قصۀ پرغصۀ « رسوب کالا درگمرکات کشور» تا کي ادامه خواهد يافت؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره