برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

نرخ هر کیلو مرغ در بازار چند است؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نرخ هر کیلو مرغ در بازار چند است؟

باشگاه خبرنگاران/ مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: امروز قيمت هر کيلو مرغ زنده ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

 محمد علي کمالي سروستاني مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: امروز متوسط نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشي‌ها  ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وي افزود: علي رغم کاهش قيمت مرغ، اما مرغ قطعه بندي در مغازه‌هاي سطح شهر با نرخ هر کيلو ۳۵ هزار تومان عرضه مي‌شود.

کمالي سروستاني ادامه داد: سازمان دامپزشکي، کشتارگاه‌ها را دسته بندي کرده که بر مبناي آن قيمت مرغ متفاوت است. به عنوان مثال مرغ a+ به علت فقدان آنتي بيوتيک با نرخ‌هاي بالاتري عرضه مي‌شود، اما چيزي به اسم مرغ ارگانيک نداريم.

اين مقام مسئول ظرفيت کارخانه‌هاي جوجه کشي نسبت به ماه‌هاي اخير را مناسب اعلام‌کرد و گفت: بازار مرغ به نهاده‌هاي دامي‌بستگي دارد به طوريکه با تامين نهاده ها، بازار مرغ به تعادل مي‌رسد، در غير اين صورت ملتهب مي‌شود.

کمالي سروستاني در واکنش به عرضه مرغ بسته بندي ۱.۸۰۰ گرمي با نرخ ۹۸ هزار تومان در فروشگاه‌ها بيان کرد: اگرچه مسئوليت گرانفروشي فروشگاه‌ها با اتحاديه نيست، اما اين مسائل بايد توسط دستگاه‌هاي نظارتي کنترل شود چرا که عرضه هر کيلو مرغ با نرخ ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان مورد تاييد ما نيست.

مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي ادامه داد: با توجه به موجودي نهاده‌هاي دامي، مرغداران در تلاشند تا کمبودي در عرضه ايجاد نشود، اما اگر نهاده به دست مرغدار نرسد بدون ترديد بازار دچار بحران مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه نرخ مصوب مرغ با واقعيت توليد اختلاف معناداري دارد، بيان کرد: اگر مسئولان ستاد تنظيم بازار تجديد نظري در قيمت مرغ نداشته باشند، مرغدار تمايلي به جوجه ريزي ندارد.

کمالي سروستاني بيان کرد: در حال حاضر هر کيلو ذرت در بازار آزاد با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سويا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان است.

اين مقام مسئول از کاهش ۳۰۰ توماني قيمت جوجه يکروزه خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر قطعه جوجه يکروزه ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۲۵۰ تومان است که با نرخ مصوب اختلاف دارد.

وي درباره آخرين وضعيت جوجه ريزي واحد‌هاي مرغداري بيان کرد: بنابر آمار ميزان جوجه ريزي در مهر ماه نسبت به ماه قبل کاهش يافته است که انتظار مي‌رود در آبان به اهداف برنامه برسيم چرا که در مهرماه به دليل وضعيت نامناسب تامين نهاده دامي و حذف گله‌هاي مادر از چرخه توليد به دليل پايين بودن نرخ جوجه، توليد کاهش يافته است که انتظار مي‌رود در آبان به ۱۱۰ ميليون قطعه برسيم.

اين ‌مقام مسئول از کمبود عرضه مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به عدم‌ تامين به موقع نهاده دامي مورد نياز مرغداران، عرضه نسبت به تقاضا همخواني ندارد که اين‌امر در افزايش قيمت تاثير گذار بوده است.

مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي درباره تاثير ساماندهي بازارگاه نهاده دامي بر بازار مرغ بيان کرد: ساماندهي بازارگاه نهاده دامي در ارتباط با مرغ گوشتي نتايج مثبتي نداشته است چرا که واحد‌هاي مرغداري کنار هم با ظرفيت مساوي، به يکي نهاده تعلق نگرفته يا ميزان عرضه متفاوت بوده است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه توليد مرغ ۶۰ هزار تن نسبت به گذشته کاهش يافته است، گفت: نبود کيفيت مناسب نهاده‌هاي دامي‌موجب شده که مرغ به رشد نهايي خود نرسد.

کمالي سروستاني ادامه داد: بنابر آمار مرغداران در سه ماهه نخست سال به ازاي فروش هر کيلو مرغ ۳ تا ۴ هزار تومان و پس از آن حدود يک هزار تومان متحمل زيان شده اند که اميدواريم اين‌معضل مرتفع شود.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar