برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

مرغداران: قیمت مرغ بالای ۳۳ هزار تومان مورد قبول ما نیست

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مرغداران: قیمت مرغ بالای ۳۳ هزار تومان مورد قبول ما نیست

باشگاه خبرنگاران/ نايب رئيس انجمن مرغداران گوشتي درباره وضعيت بازار مرغ گفت: قيمت مرغ در بازار بالاي ۳۳ هزار تومان است که اين نرخ به هيچ عنوان مورد قبول ما نيست.

حبيب اسداله نژاد، نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي با اشاره به اينکه بازار مرغ با چالش جدي روبروست، اظهار کرد: از ماه‌ها پيش هشدار‌هاي لازم را داده بوديم که اگر تامين نهاده‌ها به موقع و به ميزان کافي صورت نگيرد، با چالش جدي در بازار مرغ مواجه خواهيم شد.
وي افزود: با توجه به عدم انجام وظايف دستگاه‌هاي تامين و توزيع نهاده‌هاي دامي، جوجه ريزي کاهش يافته است و از آنجا که نهاده به طور کامل تامين نمي‌شود، شرايط بازار مناسب نيست.
اسداله نژاد با اشاره به اينکه مرغدار در هيچ‌مقطعي تعيين کننده قيمت مرغ نيست، بيان کرد: چه در زمانيکه قيمت هر کيلو مرغ ۴ تا ۵ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظيم بازار بود و چه در شرايط فعلي که قيمت مرغ بالاتر از نرخ مصوب است، مرغداران نقشي در تعيين قيمت نداشتند.
نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي ادامه داد: با تامين ۱۰۰ درصد نهاده‌هاي دامي با نرخ مصوب، مرغداران قادر به عرضه با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان خواهند بود، اما از الان شرايط بازار غير قابل پيش بيني است چرا که وضعيت قيمت مرغ بستگي به تعهدات دولت در تامين‌نهاده‌هاي دامي دارد.

اين مقام مسئول درباره آينده بازار نهاده‌هاي دامي گفت: اگر شرايط فعلي در تامين و توزيع نهاده‌هاي دامي استمرار يابد، وضعيت خوبي را در بازار مرغ طي ماه‌هاي آتي نخواهيم داشت، اما با تامين ذرت و کنجاله سويا به ميزان کافي شاهد پايداري توليد و عرضه مرغ گرم با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان خواهيم بود.
وي نرخ هر قطعه جوجه يکروزه را ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان قيمت‌مرغ پيش بيني مي‌شود که نرخ جوجه يکروزه در بازار افزايش يابد.
نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي با بيان اينکه بازار نهاده‌هاي دامي تعريفي ندارد، گفت: قيمت کنوني هر کيلو کنجاله سويا در بازار آزاد ۱۶ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.
وي ادامه داد: در حال حاضر قيمت مرغ در استان‌هاي مختلف متغير است، هر چند قيمت‌هاي فعلي را قبول نداريم و از مسئولان تقاضا داريم که نهاده با نرخ مصوب را در اختيار مرغداران قرار دهند.
اسداله نژاد درباره اينکه با توجه به اصرار مسئولان ستاد تنظيم بازار بر عرضه با نرخ مصوب اين امر شدني است، بيان کرد: رصد‌ها از سطح بازار نشان مي‌دهد که قيمت مرغ بالاي ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان است که اين نرخ به هيچ عنوان مورد قبول ما نيست.
به گفته وي، معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد صراحتا اعلام کرده که نتوانستند نهاده دامي را به ميزان کافي تامين کنند که همين امر منجر به افزايش قيمت تمام شده توليد شده است، در حاليکه استنباط مسئولان ستاد تنظيم بازار بر آن است که نهاده دامي به ميزان کافي تامين مي‌شود.
اين مقام ‌مسئول با اشاره به اينکه کمبودي در عرضه مرغ نداريم، بيان کرد: گرچه در برخي مقاطع ممکن است عرضه کاهش يابد، اما به طور کلي کمبودي در عرضه نداريم.
نايب رييس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي در پايان تصريح کرد: علي رغم تامين برخي نهاده‌ها با نرخ مصوب، اما انحراف در توزيع موجب شده تا نهاده‌ها سر از بازار آزاد در بياورد، اين درحالي است که از ۵ ماه گذشته هشدار‌هاي لازم را داديم‌ که اگر جلوي اين انحرافات گرفته نشود، امکان عرضه با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وجود ندارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره