برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

بیت کوین در یک قدمی رکورد تاریخی قیمت

منبع
فارس
بروزرسانی
بیت کوین در یک قدمی رکورد تاریخی قیمت

فارس/ در معاملات امروز قيمت بيت کوين براي نخستين بار در سه سال گذشته به مرز 19 هزار دلار رسيد و با بيشينه تاريخي خود فاصله کمي دارد.
 
به گزارش رويترز، در معاملات امروز قيمت بيت کوين 3 درصد رشد کرد و به 18 هزار و 918 دلار رسيد که در سه سال گذشته بي‌‌سابقه بوده است.
تنها در ماه نوامبر قيمت اين ارز مجازي 40 درصد رشد کرده است، از ابتداي سال تاکنون هم 160 درصد رشد قيمت داشته است. افزايش تقاضا براي دارايي‌هاي با ريسک بالاتر به خاطر اجراي سياست‌هاي مالي و پولي براي کمک به اقتصاد کشورها در راستاي مقابله با کرونا از جمله دلايلي بود که باعث شد که شاهد افزايش قيمت بيت کوين در معاملات امروز و روزهاي گذشته باشيم.
از ديگر دلايل رشد قيمت بيت کوين اين است سرمايه‌داران انتظار دارند که بالاخره ارزهاي مجازي بتوانند در نظام پولي بين الملل جاي خوبي را براي خود دست و پا کنند. 
تاريخ 12 ساله بيت کوين مملو از پستي‌ها و بلندي‌ها بوده و همان گونه که رشد سنگين قيمت داشته، سقوط‌هاي جنجالي‌اي را نيز تجربه کرده است. رشد امسال قيمت بيت کوين باعث شده تا برخي مدعي شوند که قيمت اين ارز مجازي ممکن است تا 5 برابر قيمت کنوني يعني نزديک به 100 هزار دلار افزايش يابد.

بيشترين قيمت بيت کوين در تاريخ معاملات ارزهاي مجازي مربوط به روزهاي پاياني سال 2017  است که 19 هزار و 666 دلار را لمس کرد، اما به فاصله چند روز سقوط آن شروع شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar