logo
برگزیده
اقتصادی

استمرار روند کاهش قیمت مرغ در روز‌های آتی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
استمرار روند کاهش قیمت مرغ در روز‌های آتی

باشگاه خبرنگاران/مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: برآورد‌ها حاکي از آن است که قيمت مرغ طي روز‌هاي آتي مجدد کاهش يابد.

 محمد علي کمالي سروستاني مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي از کاهش قيمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قيمت هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري ۱۸ هزار و ۹۵۰ تا ۲۴ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۲۴ هزار تومان و در خرده فروشي‌ها ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وي توزيع مرغ از ذخاير پشتيباني امور دام و اعلام دولت مبني بر تامين نهاده از طريق سامانه بازارگاه را از جمله علل کاهش قيمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: برآورد‌ها حاکي از آن است که طي روز‌هاي آتي قيمت مرغ مجدد کاهش يابد، اما از الان نمي‌توان درصدي اعلام کرد.

کمالي سروستاني ادامه داد: با اعلام دولت مبني بر تامين نهاده از طريق سامانه بازارگاه، قيمت کنجاله سويا از ۱۸ هزار به ۱۶ هزار تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش يافت، اما با مراجعه مرغداران به سامانه بازارگاه و عدم دريافت جواب ، قيمت مجدد افزايش مي‌يابد.

اين مقام مسئول با بيان اينکه نظر مثبتي در خصوص سامانه بازارگاه نداريم، گفت: اين سامانه بالغ بر ۳۰ مورد ايراد دارد که به مسئولان وزارت جهاد اشکالات را مطرح کرديم که اميدواريم با هدايت و رفع مشکلات، سامانه را به سمت مسير صحيحي هدايت کنند يا امورعملياتي را به تشکل‌ها و اتحاديه واگذار کنند و دولت تنها نقش نظارتي و مديريتي داشته باشد، در غير اين صورت سامانه بازارگاه را تعطيل کنند.

اين مقام مسئول عرضه و تقاضا را تعيين کننده قيمت مرغ در بازار دانست و گفت: گرچه قيمت‌هاي دستوري در کوتاه مدت ممکن است مرغداران را مجبور به عرضه مرغ‌هاي توليدي به بازار کند، اما کمبود نهاده دامي موجب شده مرغدار تمايلي به جوجه ريزي نداشته باشد و به عبارت ديگر تازمانيکه تامين نهاده به درستي انجام نشود، التهابات قيمت در بازار ادامه خواهد داشت.

وي قيمت هر قطعه جوجه يکروزه را ۲ هزار و ۴۸۰ تومان اعلام کرد و افزود: قيمت هر قطعه جوجه يکروزه ۶۰۰ تومان نسبت به روز‌هاي اخير افزايش يافته است.

مدير عامل اتحاديه مرغداران گوشتي با بيان اينکه مرغداران نقشي در تعيين قيمت مرغ ندارند، گفت: هم اکنون ۲۳ هزار مرغدار مشغول توليد مرغ هستند که به هيچ عنوان انحصار قيمت را در اختيار ندارند و کشتارکننده‌هاي مرغ در بازار نقش اساسي دارند.

وي در پايان با اشاره به اينکه اتخاذ تصميمات نادرست به قيمت نابودي صنعت مرغداري تمام مي‌شود، تصريح کرد: اتخاذ سياست‌هاي نادرست موجب شده مرغدار از ادامه جوجه ريزي احساس خطر کند و به عبارت ديگر دولت در نظر دارد که هزينه تورم در قبال مردم را توليدکننده متحمل شود که اين سياست نادرست است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره