logo
برگزیده
اقتصادی

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده

خبرآنلاين/ در اولين هفته آذرماه قيمت دلار با کاهشي نزديک به دو هزار تومان در کانال ۲۴ هزار تومان قرار گرفت.

 بازار ارز از ابتداي آبان ماه در مسيري کاهشي قرار رگفت و در ميانه کاهش تدريجي قيمت‌ها در اين بازار شوک شکست دونالد ترامپ زمينه را براي ريزش قابل توجه قيمت ها فراهم کرد اما در اين محدوده زماني کاهش قيمت ها با آهنگي آهسته پيگيري شده است. در اولين هفته آذرماه داد و ستد دلار در بازار آزاد از کانال ۲۶ هزار تومان آغاز شد، اما در کانال ۲۴ هزار تومان پايان گرفت و همچنين خريد و فروش يورو هم از ميانه کانال ۳۰ هزار تومان به کف کانال ۲۹ هزار تومان رسيد.

معاملات ارز روز شنبه با ثبت نرخ دلار ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز شد. روند ريزش قيمت‌ها در اولين روز هفته محسوس بود به طوري که در پايان روز به قيمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسيد.

رفت و برگشت دلار تا روز چهارشنبه ادامه داست اما در اين روز بالاخره تلاش بازارساز براي تغيير کانال به ثمر نشست و دلار سد محکم ۲۵ هزارتومان را شکست و به کانال ۲۴ هزار تومان ورود کرد. ماندگاري دلار و عقبگرد در اين کانال در روز پنجشنبه نيز ادامه يافت تا اينکه بالاخره نرخ دلار در بازار غير رسمي نيز به  ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان رسيد.

بهاي خريد و فروش يورو هم در بازار آزاد هفته گذشته از قيمت ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان در روز شنبه آغاز در پايان هفته در مرز قيمت ۲۹ هزار تومان متوقف شد.

دلار از ۲۴ هزار تومان مي‌گذرد؟

فعالان بازار معتقدند قيمت دلار در هفته پيش رو روند کاهشي را تجربه خواهد کرد . تعطيلي براي مهار کرونا و محدوديت هاي اعلامي به گفته فعالان بازار ارز تقاضا براي دلار را کاهش داده و حجم خريد دلار از سوي سرمايه گذاران و نوسان گيران را به کف رسانده است . از سوي ديگر برخي از ترس ارزان تر شدن دلار دست نگه داشته اند و خريد خود را به تعويق انداخته‌اند.

معامله گران معتقدند کاهش قيمت يک هزار و ۹۰۰ توماني دلار و يک هزار و ۶۰۰ توماني يورو در بازار هفته گذشته، البته به معناي فروکش کردن ميل بازار براي کاهش قيمت‌ها نيست. نرخ‌ها اعلامي براي معاملات فردا در محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ قرار دارد، از سوي ديگر بازارساز با حفظ فاصله خريد و فروش همچنان سيگنال کاهش قيمت را به بازار مخابره مي‌کند. بازارساز در هفته‌اي که گذشت همواره قيمت خريد دلار در صرافي‌هاي بانکي را نسبت به قيمت فروش آن، بين ۱۰۰۰ تا يک هزار و ۴۰۰ تومان کمتر از قيمت فروش دلار نگاه داشت. اين اختلاف قيمتي براي يورو نيز ۱۰۰۰ تا يک هزار و ۲۰۰ تومان بود.

به اين ترتيب مي‌توان انتظار داشت دلار اين هفته وارد کانال ۲۳ هزار تومان شود و روندکاهش قيمت را ادامه دهد . معامله گران کانال ۲۲ هزر تومان را سد سخت مقاومتي بازار مي‌دانند و معتقدند که عبور از اين کانال رد شرايط فعلي کمي دشوار مي‌نمايد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره