logo
برگزیده
اقتصادی

اعلام قیمت جدید ماسک سه‌لایه برای مصرف‌کنندگان

منبع
ميزان
بروزرسانی
اعلام قیمت جدید ماسک سه‌لایه برای مصرف‌کنندگان

ميزان/بنا به تصميم ستاد لجستيک مقابله با کرونا، حداکثر قيمت مصرف کننده انواع ماسک سه لايه پزشکي استاندارد مورد تاييد سازمان غذا و دارو به هزار تومان کاهش يافت.

بنا به اعلام شاتا، جلسه ستاد لجستيک مقابله با کرونا با حضور رييس سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان و معاونين بازرگاني داخلي، امور صنايع و نمايندگان سازمان غذا و دارو، وزارت کشور و ساير دستگاه‌هاي مسئول و نظارتي، نمايندگان واحد‌هاي توليدي در محل سازمان حمايت برگزار شد.
در اين جلسه ضمن تشريح و ارائه گزارشي از روند موفقيت آميز توليد انبوه انواع ماسک‌هاي بهداشتي سه لايه استاندارد و به تبع آن دپوي قابل توجه ماسک در کشور مواردي بشرح ذيل طرح و تصميمات لازم اتخاذ شد.

با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در راستاي افزايش توليد محصولات مرتبط با مقابله با ويروس کرونا مقرر شد جهت رفاه عموم مردم ايران و الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرايط قرمز در برخي استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوريت نسبت به اتخاذ تدابير لازم براي توزيع ماسک‌هاي موجود در محل انبار‌هاي واحد‌هاي توليدي و شرکت‌هاي پخش در مراکز درماني و داروخانه‌هاي سراسر کشور اقدام نمايد.

همچنين با توجه به افزايش حجم توليدات داخلي و ذخيره سازي‌هاي مناسب انجام شده در زمينه توليد انواع ماسک و در راستاي حمايت از مصرف کنندگان در شرايط حساس کنوني، حداکثر قيمت مصرف کننده انواع ماسک سه لايه پزشکي استاندارد مورد تاييد سازمان غذا و دارو به هزار تومان کاهش يافت و تمام مراکز عرضه از جمله داروخانه ها، فروشگاه‌هاي زنجير‌هاي و اينترنتي و ... مکلف به رعايت حداکثر نرخ مصوب تعيين شده ميباشند.

حداکثر نرخ فروش از سوي واحد‌هاي توليدي به مراکز درماني و شرکت‌هاي پخش نيز ۸۰۰۰ ريال تعيين شد که البته فروش به قيمت‌هاي پايينتر در اين شرايط حساس قابل تشکر و تقدير است.

بر اين اساس، تمام واحد‌هاي ذيربط از جمله توليدکنندگان و عرضه کنندگان نهايي مکلف به رعايت قيمت‌هاي مصوب تعيين شده مي‌باشند و در صورت عدم رعايت قيمت‌هاي مذکور از سوي هر يک از عرضه کنندگان نهايي، اقدامات قانوني لازم با واحد‌هاي متخلف و سود جود صورت خواهد پذيرفت و بويژه سهميه پارچه توليدکنندگان خاطي نيز قطع مي‌شود.

شاسان ذکر است که قيمت فروش مصرف کننده ماسک در طول سال جاري در دو مرحله از ۱۵۰۰ به ۱۳۰۰ و از ۱۳۰۰ به ۱۰۰۰ تومان توسط دبيرخانه کميته لجستيک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره