برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نماینده مجلس: حداقل باید ۳۵ درصد به دستمزد کارگران اضافه شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نماینده مجلس: حداقل باید ۳۵ درصد به دستمزد کارگران اضافه شود

تسنيم/ سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس گفت: بر اساس برآوردي که مجلس دارد، حداقل بايد ۳۵ درصد به دستمزد کارگران اضافه شود. اين برآورد بر اساس آمايش چند ساله صورت گرفته است.

علي بابايي کارنامي سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي رسيدگي به آسيب‌هاي اجتماعي را محور فعاليت‌هاي کميسيون اجتماعي مجلس يازدهم عنوان کرد و گفت: مباحث مربوط به امور استخدامي کشور و روابط کاري در حوزه کاري از جمله اموري هستند که مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

وي تصريح کرد: مجلس يازدهم و به ويژه کميسيون اجتماعي، اقتصاد را از منظر اجتماعي با رويکرد عدالت مورد بحث قرار مي‌دهيم و در حقيقت يکي از شاخص‌هاي عدالت اقتصادي، بستگي به رويکرد‌هاي اجتماعي است.

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس با تاکيد بر اينکه کميسيون اجتماعي مجلس يازدهم بايد در اين دوره بيش از دوره‌هاي قبلي مجلس در راستاي تحقق عدالت اجتماعي اهتمام داشته باشد، اظهار کرد: کميسيون اجتماعي مجلس تاکنون 18 جلسه داشته است و پنج طرح در حوزه اجتماعي بررسي و به سرانجام رسيده است.

وي به وظيفه نظارتي مجلس اشاره و بيان کرد: مجلس يازدهم به دنبال اين است با استفاده از ابزارهاي نظارتي خود يعني سوال، تذکر و استيضاح براي بهبود شرايط اجتماعي و حتي اقتصادي اقدام کند. در اين راستا کميسيون اجتماعي تاکنون از پنج وزير بنا به درخواست‌هاي نمايندگان، سوال پرسيده است و جلسات مشترکي با وزار در حوزه‌هاي اجتماعي برگزار کرده است.

بابايي به چند محور مهم در برنامه‌هاي کميسيون اجتماعي اشاره و ابراز کرد: تعيين و تکليف نيروهاي قراردادي و شرکتي و همچنين انواع ديگر قراردادها که بنا به خواست وزارت‌خانه‌ها با کارکنان دولت منعقد شده است، يکي از اهداف مهم کميسيون اجتماعي است که قرار است در طرح ساماندهي کارکنان دولت و نهادهاي عمومي غير دولتي مانند شهرداري‌ها به اين امر مهم رسيدگي شود. همچنين تجميع صندوق‌هاي بازنشستگي و ارزيابي و آسيب شناسي عملکرد صندوق‌هاي بيمه‌اي از خواسته‌هاي ملت ايران است که مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

وي با اشاره به شرايط کرونايي کشور، تصريح کرد: نخستين گروهي که به دليل شيوع اين بيماري متضرر شده‌اند کارگران و نيروي کار است و به همين جهت کميسيون اجتماعي در نظر دارد سبد درآمدي نيروي کار کشور را اضافه کند و بر اساس برآوردي که مجلس دارد، حداقل بايد 35 درصد به دستمزد کارگران اضافه شود. اين برآورد بر اساس آمايش چند ساله صورت گرفته است.

اين نماينده مجلس همچنين بيان کرد: نقش دولت در تامين بسته‌هاي حمايتي مهم و اثرگذار است و مي‌تواند بخشي از نيازهاي کوتاه مدت کارگران و دهک‌هاي پايين را تامين کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره