یک تحلیلگر موسیقی: بیشتر کنسرتهای پاپ، شبیه ژانگولربازی است
موسيقي ايرانيان/ رضا مهدوي، تحليلگر موسيقي، با تاکيد بر بيکيفيت شدن توليدات موسيقي پاپ، تاکيد کرد بيشتر کنسرتهايي که اين روزها روي صحنه ميروند، ژانگولربازي هستند و نميتوان آنها را محفلي براي اجراي موسيقي دانست. يکي از موارد جنجالساز اين روزهاي موسيقي پاپ، وجود ترانههاي بيهويت و آهنگهاي بيکيفيت است. در مورد آسيبهاي اين اتفاق با رضا مهدوي، نوازنده و پژوهشگر موسيقي گفتوگويي انجام داديم. رضا مهدوي، با انتقاد از وضعيت امروز موسيقي پاپ کشورمان به خبرآنلاين گفت: «چندسال است موسيقيهاي بيهويتي در اين عرصه رواج پيدا کردهاند که در گذشته وجود نداشتند. ما شاهد اشعار بيهويتي هستيم که در ترانه و آهنگهاي سلبريتيهايي که خواننده شدهاند، اين اُفت بيشتر است. به جرئت ميتوانيم بگويم ۸۰ درصد کليت موسيقي پاپ ما تبديل شده است به موسيقي بيهويت، که هيچ ژانر مشخصي ندارد و رعايت اصول و سبک خانواده ايراني را هم نميکند.» اين پژوهشگر درباره دليل استقبال مردم از اجراي صحنهاي اين نوع آثار گفت: «بخش عمدهاي از مردمي که از اين کنسرتها استقبال ميکنند، به خاطر موسيقي سراغ اين کنسرتها نميروند، بلکه بهخاطر شاد بودن آن فضا و آن سالن به اين اجراها ميروند. آنان حاضرند هزينه بپردازند و به چنين جاهايي بروند تا فقط شاد باشند و حتي اين شاديها هم تقليدهايي است که از غرب شده است؛ مثل رقص نورها، دودها و شوخيهايي که آن خواننده بين اجرا با مردم ميکند و بيشتر يک شو است. ما نميتوانيم به اين کنسرتها بگوييم محفل جدي موسيقي، چرا که اينها يک ژانگولر بازي است که در اين ۱۰ ساله شدت گرفته و مد شده است.»