هنر آنلاين/ قرباني ميگويد تجربهاي که از کلاسهاي آنلاين به دست آوردهايم اين بود که بچهها پيشرفت بيشتري داشتند، البته اين لزوماً به خاطر آموزش آنلاين نبوده است.
کريم قرباني نوازنده ويولنسل و از داوران چهاردهمين جشنواره ملي موسيقي جوان درباره بازبيني آثار اين دوره جشنواره به خبرنگار هنرآنلاين گفت: آيتمهايي براي داوران از قبل تعيين شده که بايد آثار را بر اساس آن آيتمها بازبيني کنيم. اين آيتمها شامل مواردي چون موزيکاليته، سونوريته، حفظ ريتم و زيبانوازي است. همچنين توانايي شخص در اجرا هم براي داوران بسيار اهميت دارد.
وي در خصوص اجراي برگزيدگان مرحله دوم جشنواره عنوان کرد: بهترين روش اين است که نسبت به قطعهاي که قرار است اجرا کنند پشتکار داشته باشند و بسيار خوب تمرين کنند.
اين نوازنده موسيقي در پاسخ به اين سؤال که آيا جشنواره موسيقي جوان ميتواند باعث پيشرفت جوانها شود، توضيح داد: يکي از مهمترين اهداف جشنواره ملي موسيقي جوان پيشرفت جوانهاست و هر سال شاهد پيشرفت جوانها هستيم.
قرباني درباره برنامههاي خود به هنرآنلاين توضيح داد: ساليان سال است که در هنرستانها و دانشگاهها تدريس ميکنم. گاهي بهعنوان مهمان در ارکستر سمفونيک ملي شرکت ميکنم. در ضبط اجراهاي موسيقي فيلم و سريالهاي مختلف هم بهعنوان نوازنده حضور داشتهام. اخيراً هم براي دو سه سريال در ماه مبارک رمضان مانند سريال "بچه مهندس 3" و چند سريال ديگر ساز زدهام.
وي در رابطه با آموزش موسيقي بهصورت آنلاين گفت: من بهطور صد درصد موافق آموزش آنلاين هستم، چون در حال حاضر مجبوريم و راه ديگري هم نداريم. تجربهاي که از کلاسهاي آنلاين به دست آوردهايم اين بود که بچهها پيشرفت بيشتري داشتند. البته اين لزوماً به خاطر آموزش آنلاين نبوده، بلکه بچهها در اين مدت تعطيل بودند و زمان بيشتري براي تمرين ميگذاشتند.
اين مدرس موسيقي ادامه داد: آموزش موسيقي بهصورت آنلاين سخت است، اما فعلاً مجبوريم و تا جايي که امکان دارد تلاش ميکنيم براي بچهها مفيد واقع شويم.
قرباني در پايان خاطرنشان کرد: وقتي به مسئولين هنرستان و دانشگاه مراجعه ميکنيم به ما ميگويند پروتکلهاي بهداشتي اجازه نميدهد کلاسها را حضوري برگزار کنيم، ولي دوست داريم اگر بشود حداقل دو هفته يکبار هنرجويان را ببينيم تا اشتباههايشان را از نزديک به آنها بگوييم.
بازار