برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
موسیقی

کیهان کلهر سیاه‌پوش به صحنه آمد/ تماشای ۲۰ هزار نفريِ «شهر خاموش»

منبع
مهر
بروزرسانی
کیهان کلهر سیاه‌پوش به صحنه آمد/ تماشای ۲۰ هزار نفريِ «شهر خاموش»

مهر/از نکات ويژه اين کنسرت اجراي قطعه "شهر خاموش" بود که با پوشش مشکي نوازندگان و حادثه اخير شهر بيروت حال و هواي متفاوتي را به فضاي اجرايي اين کنسرت و نوازندگان داده بود.
کيهان کلهر آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسيقي ايراني سرانجام بعد از يک هفته کش و قوس و تاخير، شامگاه پانزدهم مرداد تازه ترين کنسرت آنلاين خود را همراه با تعدادي ديگر از نوازندگان مطرح کشورمان از محل خانه اتحاديه تهران برگزار کرد.

خانه و باغ اتحاديه که به "خانه امين السلطان" نيز مشهور است از عمارت هاي مربوط به دوران قاجار بوده که مکان آن در خيابان لاله زار قرار گرفته و يکي از ديدني ترين عمارت هاي بخش مرکزي تهران است که کيهان کلهر براي برگزاري کنسرت "شهر خاموش" آنجا را انتخاب کرد. اين هنرمند چندي پيش در تازه ترين کنسرت آنلاين خود که با استقبال خوبي از سوي مخاطبان مواجه شد از موزه "آبگينه" تهران کنسرت آنلاين خود را در قالب تک نوازي سه تار اجرا کرد.

کلهر چندي پيش درباره دلايل برگزاري کنسرت آنلاين "شهر خاموش" نوشته بود: "فروردين نود و هشت و در شروع تور "شهر خاموش" قرار بر رفتن به اغلب شهرهاي کشورمان را داشتيم که بخشي از برنامه‌مان نيز کنسرت براي هموطنان در شهرهاي مرزي و از سرگيري اجراي رايگان پيرو تور قبلي در مناطق محروم بود که به دليل شيوع بيماري امکان پذير نشد. از اين رو تصميم بر ادامه اين اجرا به صورت پخش زنده در فضاي مجازي با امکان دسترسي رايگان براي همه مخاطبان در اينستاگرام و يوتيوب گرفتيم تا در اين احوال براي ساعتي همدلانه در کنار بنوازيم و بشنويم. و به اين منظور دو مکان زيبا که براي تمام ايرانيان خاطره‌انگيز و عزيز است را در تهران و اصفهان انتخاب کرديم که اطلاعات آن متعاقباً به شما عزيزان اعلام مي‌شود."


تازه ترين کنسرت آنلاين کيهان کلهر قرار بود روز دوشنبه سيزدهم مرداد برگزار شود اما با توضيحات کلهر در صفحه شخصي اش که از آن به عنوان "بروز پاره اي از مشکلات" ياد کرد، روز چهارشنبه پانزدهم مرداد پيش روي مخاطبان قرار گرفت. اين در حالي است که کلهر در متن منتشر شده از سوي خود اشاره اي به اين مشکلات نکرده بود اما شنيده ها حاکي از آن است که برخي ناهماهنگي ها در برپايي اين اجراي آنلاين موجب به تعويق افتادن آن شده بود.

در اين کنسرت که با همراهي کوارتت "شهرزاد" همراه بود پدرام فريوسفي نوازنده ويولن، ميثم مروستي نوازنده ويولن، نيلوفر محبي نوازنده ويولن، آتنا اشتياقي نوازنده ويولنسل، فرشيد پاتينينان نوازنده کنترباس، کيهان کلهر را همراهي مي کردند.

به نقل از مهر، از ديگر نکات قابل توجه برگزاري اين کنسرت آنلاين که به صورت رايگان و با مخاطباني نزديک به ۲۰ هزار نفر برگزار شد، اجراي ويژه قطعه "شهر خاموش" بود که با پوشش مشکي نوازندگان و حادثه اخير شهر بيروت حال و هواي متفاوتي را به فضاي اجرايي اين کنسرت و نوازندگان داده بود.

"شهر خاموش" يکي از مشهورترين آلبوم‌هاي بي‌کلام کيهان کلهر است که سال ۱۳۸۷ با همراهي بروکلين رايدر رهبر يک کوارتت زهي از کشور آمريکا در سبک موسيقي کلاسيک و خاورميانه‌اي در قالبي بين‌المللي منتشر شد.

اين آلبوم از چهار قطعه تشکيل شده که قطعه ۳۰ دقيقه‌اي "شهر خاموش" هسته اصلي اثر را تشکيل مي‌دهد. اين آلبوم پس از انتشار با استقبال منتقدان مطرح موسيقي مواجه و پس از آن نيز به عنوان يکي از آثار برتر نشريات و رسانه‌هاي معتبر موسيقي در جهان معرفي شد. اين در حالي است که آلبوم ياد شده تاکنون در بسياري از شهرهاي اروپايي و آمريکايي به اجرا درآمده است. سبک اصلي اين آلبوم موسيقي کلاسيک بين‌المللي است که در کنار آن از موسيقي ايراني، موسيقي خاورميانه، موسيقي کردي، موسيقي خراساني استفاده شده است. يکي از نکات قابل توجه ديگر اثر هم قطعه نخست آلبوم است که به ياد قربانيان شهر حلبچه توليد شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar