باشگاه خبرنگاران/ المانهاي شهري، فرهنگ شهري را ميسازند. ما معمولا در سطح شهر، مجسمه ها، نمادها و نامهايي را ميبينيم که براي بار اول برايمان جالب و هيجان انگيز است، اما به دليل رفت و آمد هر روزه در شهر، ديگر برايمان عادي و شايد تکراري ميشود؛ اما اين تکراري بودن و جذاب نبودن، به معناي بي اهميتي نيست. اتفاقا تاثيرگذاري از جايي آغاز ميشود که تکرار رخ ميدهد و دقيقا از همان لحظه فرهنگ شروع به شکل گيري ميکند. موضوع مهم اين است که يکي از رازهاي حفظ هويتهاي فرهنگي يک ملت، همين نامگذاريهاي کوچه و خيابان هاست. نقش بستن نام قهرمان ها، شهدا، اسطورهها و بزرگان بر کوچهها و خيابانها ممکن است در نگاه اول خيلي مهم نباشد، اما در دفعات بعدي باعث پيدا کردن خاطرههايي از آن آدمها شده که موجب تاثيرگذاري بر مخاطب ميشود. طبيعتا وقتي نامي مدام در خاطر ما تکرار ميشود، آن خاطره، آن نام و آن يادآوريها در انباشت تاريخي ما رسوب ميکند و در حافظه تاريخي مان ماندگار ميشود و همينها به مرور زمان، شخصيت ما را شکل و به هويتهايمان جهت ميدهد.
بازار