برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دستیار رئیسی: حقوق مصرح ملت در قانون اساسی را مجدانه پیگیری می‌کنم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستیار رئیسی: حقوق مصرح ملت در قانون اساسی را مجدانه پیگیری می‌کنم

ایرنا/ دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دادگاه بررسی آثار تحریم‌ بر بیماران تالاسمی با ابراز امیدواری نسبت به توقیف اموال ناقضان حقوق بیماران، تاکید کرد: پیگیر حقوق مصرح مردم در قانون اساسی هستم و در طول رسیدگی به این پرونده کنار بیماران تالاسمی هستم.

«سکینه سادات پاد» با حضور در نخستین جلسه دادگاه بررسی آثار تحریم بر بیماران تالاسمی ایران، تصریح کرد: در اولین اقدام پس از انتخاب به عنوان دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، انتخاب گزارشگر ویژه از بین انجمن‌های شش‌گانه بیماری‌های خاص در خصوص بررسی آثار مخرب تحریم‌ها بود.
دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی افزود: در این راستا، به منظور حمایت و کمک به بیماران تالاسمی، یونس عرب دبیر و عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب شد. هدف از انتخاب وی کسب اطلاعات دقیق از مسائل و مشکلات مبتلایان تالاسمی بود.
پاد تاکید کرد: جلسات و نشست‌های متعددی با حضور گزارشگر موضوعی بیماران تالاسمی با هدف بررسی مسائل بیماران تالاسمی برگزار شد چرا که خود را مکلف می‌دانم که حقوق مصرح مردم در قانون اساسی را مجدانه پیگیری کنم.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی و حمایت از برگزاری نخستین جلسه دادگاه بررسی آثار تحریم‌ها بر بیماران تالاسمی ایران، گفت: با افتخار در این دادگاه حاضر شدم تا کنار بیماران تالاسمی باشم.
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه نسبت به پیگیری مشکلات بیماران تالاسمی خود را مکلف می‌دانم، افزود: از تلاش قوه قضائیه و دادگاه شعبه ۵۵ امور بین‌الملل سپاسگزاری می‌کنم چراکه فضای مناسبی برای شنیدن صدا و رسیدگی حقوقی بیماران تالاسمی فراهم آوردند.
پاد با اشاره به وجود ۶ جلد پرونده و مستندات حقوقی بیماران تالاسمی، تصریح کرد: مستندات گردآوری شده حتما منجر به صدور رأی خواهد شد که امیدواریم به استیفای حقوق بیماران تالاسمی ختم شود.
پاد با ابراز امیدواری نسبت به توقیف اموال ناقضان حقوق بیماران در جریان رسیدگی به این پرونده، تاکید کرد: در طول این مسیر کنار شما خواهیم بود.
در این جلسه علاوه بر سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی، یونس عرب دبیر و عضو هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو همچنین شماری از بیماران مبتلا به تالاسمی حضور داشتند.

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده شکایت بیماران تالاسمی علیه دولت آمریکا عصر سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت همزمان با روز بیماری‌های خاص با حضور سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، دبیر و عضو هیات رئیسه انجمن تالاسمی، رئیس سازمان غذا و دارو و تعدادی از بیماران تالاسمی و خانواده‌های بیماران فوت شده، در سالن اجتماعات مجتمع قضائی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar