برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

پاسخ مشاور روحانی به ادعای لغو سند ۲۰۳۰ توسط رئیسی؛ آشنا سند رو کرد

منبع
انصاف نيوز
بروزرسانی
پاسخ مشاور روحانی به ادعای لغو سند ۲۰۳۰ توسط رئیسی؛ آشنا سند رو کرد

انصاف نیوز/ در پی صحبت دیروز رئیسی در قم مبنی بر «در ابتدای دولت لغو سند ۲۰۳۰ را امضا کردم» مشاور روحانی مصوبه هیات دولت روحانی را در سال ۹۶ منتشر کرد که طبق آن اجرای سند ۲۰۳۰ مصوب دولت در سال ۱۳۹۵ (بعد از مخالفت صریح رهبری در بهار همان سال) لغو شده است.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در دولت روحانی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت:

رئیس‌جمهور: یکی از اسنادی که در ابتدای دولت امضا کردم، لغو سند ۲۰۳۰ بود.

توضیح: شعاف [شورایعالی انقلاب فرهنگی] چیزی تصویب نکرده بود که لغو کند.

هیات وزیران در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۲۵ مصوبه ۷۶۴۰۳ را برای تشکیل کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰ با هدف تهیه «برنامه اجرایی و نظارتی» در سطوح ملی و استانی تصویب نمود.

بر اساس بند ۲ مصوبه هیات وزیران، کارگروه مزبور این وظیفه را می‌بایست همسو با اهداف «برنامه‌های توسعه کشور»، «اسناد راهبری توسعه»، «نقشه جامع علمی کشور» و «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» انجام دهد.

کمیسیون ملی یونسکو درپی نهایی شدن «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰»، و با همکاری متخصصین ارشد آموزش در کشور، اقدام به تدوین پیش‌نویس اول «چارچوب اقدام ملی آموزش ۲۰۳۰» مبتنی بر اسناد بالادستی و منطبق با معیارها و ارزش‌های شریعت اسلامی نمود و این پیش‌نویس در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۵ رونمایی شد.

اجرایی شدن برنامه مزبور در دستگاه‌های دولتی، یک هفته قبل از فرمایشات مورخ ۱۳۹۶/۲/۱۷ مقام معظم رهبری، بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۱۰ متوقف و بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۱۳۹۶/۴/۱۸ تصویب‌نامه ۷۶۴۰۳ از زمان تصویب لغو شد.

رئیس‌جمهور در جلسه ۷۹۲ مورخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ تاکید کرده است: «اسنادی که قرار است درسطح بین‌الملل مطرح باشند باید با دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و اسناد ملی مغایرت نداشته باشند و لازم است این موضوع در دستور کار شورا قرار گرفته و ابعاد موضوع برای تصمیم‌گیری‌های لازم مورد بررسی قرار گیرد.»

ولی به دلایلی خارج از اختیار رئیس شورا، این بحث تا قبل از سخنان مقام معظم رهبری، در جلسه شورا مطرح نشده است و متن پیشنهادی نیز از آن رو که ناظر به یک مصوبه از پیش ابطال‌شده هیات وزیران بود، هم از نظر حقوقی اشکال داشت و هم از نظر تحصیلِ‌حاصل بودن واجد نفعی نبود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر