برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان: شمارش آرا، بعد از اتمام زمان رای‌گیری خواهد بود

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/  سخنگوی شورای نگهبان گفت: سیستم احراز هویت بصورت برخط متصل است ولی صندوق اخذ رای بصورت آفلاین است و بعداز اتمام رای‌گیری شمارش آرا را خواهیم داشت و لذا هیچ کسی پیش از اتمام رای‌گیری اطلاع ندارد که در صندوق آفلاین چه می‌گذرد.  

هادی طحان‌ نظیف روز جمعه در گفت و گویی اعلام کرد: بعد از اتمام رای گیری شمارش آرا انجام می شود، در حوزه‌هایی که بصورت دستی انتخابات برگزار شد، روال بصورت سابق برگزار می‌شود و نسبت به حوزه‌هایی که انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود، باز هم بعد از اتمام رای گیری آغاز این فرآیند را خواهیم داشت.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: سیستم احراز هویت بصورت برخط متصل است ولی صندوق اخذ رای بر اساس هماهنگی‌هایی که شده بصورت آفلاین است و بعداز اتمام رای گیری شمارش آرا را خواهیم داشت و لذا هیچ کسی پیش از اتمام رای گیری اطلاع ندارد که در صندوق آفلاین چه می‌گذرد.
طحان نظیف ادامه داد: این اطمینان را به مردم شریف می‌دهم که مثل شیوه دستی، بعداز اتمام رای گیری آغاز فرآیند شمارش آرا را داریم و الان کسی اطلاعی از آنچه در صندوق رای هست ندارد. بعد از شمارش آرا، مجری انتخابات یعنی وزارت کشور نتایج را مثل ادوار گذشته اعلام خواهد کرد.
وی ادامه داد: تاکنون تخلفی جدی گزارش نشده است، قانون یک مدت یک هفته‌ای را برای مردم عزیز و داوطلبان پیش‌بینی کرده که چنانچه شکایاتی دارند و اسناد و مدارکی دارند به شورای نگهبان منتقل کنند؛
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه داوطلب و عموم مردم نیز از طریق سامانه مردم ناظر می‌توانند موارد را به ما منعکس کنند. بعداز اتمام این مهلت بررسی‌های لازم را انجام خواهید داد و با لحاظ این بررسی‌ها، صحن انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه اعلام خواهیم کرد و انشاءالله در اوایل خرداد این اعلام انجام می‌شود.
طحان نظیف اظهار کرد: از مردم تشکر می‌کنم که زمان سنجی دارند و انتخاب خود را پای صندوق‌های اخذ رای انجام می‌دهند و از انتخاب و تعیین سرنوشت خود استفاده می‌کنند؛ مردم امروز کار ناتمام مرحله قبل را امروز مردم عزیزمان به اتمام می‌رسانند و تا زمانی که اعلام می‌شود، فرصت هست و عوامل اجرایی و نظارتی هم موظفند آرای تک تک افراد را اخذ کنند.
وی افزود: شورای نگهبان و سامانه‌هایی که معرفی کردیم در خدمت مردم هستیم تا اگر نکاتی دارند به این سامانه‌ها اعلام کنند و این اطمینان را به مردم خواهیم داد که از آرای آنان مراقبت کنیم و نتیجه را بر اساس آنچه مورد نظر و اراده و همت مردم است پاسداری کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر