نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

گزارش لطیفی از آزمون‌های استخدامی و افزایش تعداد کارکنان دولت

منبع
مهر
بروزرسانی

مهر/ رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: استخدام کارکنان در دولت سیزدهم افزایش ۴۰ هزار نفری داشته است.

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری استخدامی کشور در آخرین جلسه هیأت دولت اظهار داشت: در سه سال گذشته اقدامات ارزشمندی در حوزه استخدامی کشور رقم خورده است.

وی ادامه داد: استخدام کارکنان در دولت سیزدهم افزایش ۴۰ هزار نفری داشته است.

لطیفی گفت: بحث عدالت در پرداخت کارکنان دولت یکی از دستوراتی بود که رییس جمهور شهید بر آن تاکید داشتند.

وی گفت: حق اولاد در ابتدای دولت سیزدهم ۹۶ هزار تومان بود در حالی که هزینه پوشاک بچه در آن زمان ۱۳۰ هزار تومان بود. در دولت سیزدهم این حق اولاد به ۸۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

رییس سازمان استخدامی کشور تصریح کرد: در بخش دولتی هیچ پرداخت غیر ضابطه مندی وجود ندارد. پاداش مدیران عامل و کارکنان به بهره وری متصل و تابع آن شد.

وی بیان کرد: از اسفند ۱۴۰۲ سامانه پرداخت کارکنان دولت راه اندازی شده است که دو میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند از این سامانه حقوق پرداخت کردند.

لطیفی گفت: رویکرد سازمان اداری و استخدامی به تاسی از شعار دولت مردمی در این دوره ۳ ساله، ارتقا حکمرانی ایرانی - اسلامی با تاکید بر سه ارزش عدالت محوری، بهره وری و مردم پایگی بود.

وی ادامه داد: تعداد کارکنان دولت هنگامی که دولت را تحویل گرفتیم ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر بود. امروز این تعداد ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۸۵ نفر است.

رییس سازمان استخدامی کشور عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شده است که در طول تاریخ استخدامی کشور این تعداد آزمون استخدامی را در آن بازه زمانی نداشتیم.

لطیفی با بیان اینکه آزمون استخدامی عدالت، بهره وری و کرامت افراد را به دنبال دارد، تصریح کرد: این آزمون جلوی جذب‌های سفارشی را می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر ۴۵ روز یک ازمون استخدامی در دولت سیزدهم برگزار کرده‌ایم که فقط تعداد ۱۰ آزمون برای آموزش و پرورش، ۲ ازمون برای ایثارگران و یک ازمون هم برای جذب معلولین برگزار شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar