logo
برگزیده
سیاسی

فرمانده سپاه: فعلا سیاست ما افزایش برد موشک‌ها نیست

منبع
سپاه نيوز
بروزرسانی
فرمانده سپاه: فعلا سیاست ما افزایش برد موشک‌ها نیست
سپاه نيوز/ فرمانده کل سپاه گفت: ما توان افزايش برد موشک ها به بيش از دو هزار کيلومتر را داريم ولي فعلا اين سياست ما نيست زيرا بسياري از اهداف ما و منافع دشمن در همين برد دو هزار کيلومتر است. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سخناني در همايش بسيج اساتيد که با عنوان «استاد در تراز انقلاب» در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما بايد ببينيم استاد تراز انقلاب اسلامي در کجا پرورش مي‌يابد؟ صرفا در محيط علمي يا در محيط‌ مبارزه و جهاد و با استفاده از علم که پاسخ را بايد در مولفه دوم جستجو کرد. وي اضافه کرد: استاد تراز انقلاب اسلامي بايد در محيط هاي غير علمي هم فعاليت داشته باشد و بدانيم که عرصه جهاد امروز براي اساتيد در داخل کشور و ساختن کشور است.سردار جعفري با بيان اينکه به شدت نيازمند مجاهدت و تلاش علمي در عرصه هاي اجتماعي هستيم، گفت: اساتيد بسيجي و انقلابي بايد در عرصه هاي اجتماعي پيشتاز باشند.فرمانده کل سپاه، تطبيق علوم انساني مورد نياز کشور با علوم اسلامي را ازجمله اولويت‌ها دانست و افزود: اين يک عرصه جهادي است که بايد در آن کار شود. سردار جعفري با اشاره به گذشت 4 دهه از پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح کرد: 40 سال ايستادگي و مقاومت انقلاب اسلامي با وجود اين همه دشمن و کينه و توطئه دشمن چيز کمي نيست و به يک معجزه شبيه است.وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري، انقلاب را داراي ۵ مرحله مي‌دانند و ما اکنون در مرحله سوم آن هستيم.فرماندهکل سپاه گفت: مرحله اول، پيروزي انقلاب و مرحله دوم تثبيت نظام بود که 40 سال طول کشيد و مرحله سوم، اسلامي شدن دستگاه‌هاي نظام و جامعه است که سال‌هاي زيادي زمان لازم دارد. سردار جعفري با تاکيد بر اينکه نمي‌توان انقلاب اسلامي را از جمهوري اسلامي جدا کرد، افزود: در اين 40 سال، انقلاب اسلامي دستاوردهاي زيادي داشته است که از جمله آنها بيداري اسلامي و اثرات انقلاب اسلامي در منطقه و جهان است.وي ادامه داد: تاکنون پيروزي‌هاي پي در پي نصيب جبهه انقلاب اسلامي شده است مثل پيروزي ملت‌هاي لبنان و عراق و سوريه که در پي تبعيتشان از انقلاب اسلامي صورت گرفت.
پيروزي يمن نزديک است
فرمانده کل سپاه گفت: پيروزي يمن نزديک است و در روزهاي اخير شاهد شکست ائتلاف بزرگ امريکايي ها و اروپايي ها با کشورهاي مرتجع منطقه در [بندر] الحديده هستيم.سردار جعفري اظهار داشت: شکستهاي پي ذر پي استکبار که در مقابل انقلاب اسلامي صف کشيده اند از ديگر دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي است و در داخل،براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي بايد تلاش بيشتري در اين حوزه صورت گيرد.سردار جعفري با اشاره به اين که سپاه فقط نهاد نظامي نيست و از ابتدا هم نظامي نبود بلکه در همه عرصه هاي اجتماعي فعال است افزود: مشکل ما در کشور و در کُندي حرکت در مراحل سوم انقلاب و پيشبرد اهداف، است. فرمانده کل سپاه اظهار داشت: جنگ ما براي دفاع از انقلاب و يک جنگ عقيدتي بود که رزمندگان داوطلبانه در آن شرکت مي‌کردند درحاليکه در دنيا اينگونه نيست و سربازان به زور در جنگ شرکت مي‌کنند.سردار جعفري با اشاره به سال‌هاي ابتدايي انقلاب و دفاع مقدس گفت: تفکر مادي و کلاسيک که بني صدر نماد آن بود در ۱۷ دي ماه ۵۹ به شکست رسيد و بعد از چند ماه هم ديديم که از کشور فرار کرد.وي در ادامه سخنان خود، شهيد علي صياد شيرازي را به عنوان يک استاد تراز انقلاب اسلامي در عرصه نظامي معرفي کرد و افزود: اين شهيد بزرگوار اگرچه در ارتش آموزش ديده بود ولي ديدگاه کلاسيک نداشت و ديدگاهش حضور داوطلبانه در جنگ بود. براي همين در کنار فرمانده کل سپاه قرار گرفت و اين اتحاد موجب پيروزي‌هاي بزرگي شد. فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: ديدگاه کلاسيک، اگرچه علمي است اما به درد کشور مردمي ما نمي‌خورد.سردار جعفري با اشاره به اينکه ما در اداره کشور هم دچار چنين مشکلي هستيم. مديريت در صحنه‌هاي مختلف بايد بومي و منطبق بر شرايط انقلاب اسلامي باشد خاطرنشان کرد: جهاد علمي در عرصه‌هاي علوم انساني يک نياز جدي است.فرمانده کل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود در جمع اساتيد بسيجي در دانشگاه تهران اظهار داشت: ارتش امريکا با همه توان در برابر مقاومت مردمي عراق کاري از پيش نبرد و ارتش اسرائيل نيز ظرف ۳۳ روز در برابر يک گروه نظامي آموزش ديده انقلاب اسلامي شکست خورد. سردار جعفري افزود: اينکه دوست و دشمن جمهوري اسلامي را در عرصه دفاع و امنيت موفق مي‌دانند، بدليل حاکميت تفکر جهادي ناب محمدي و اتکا به مردم در اين حوزه است.وي با اشاره به اينکه سپاه امنيت را در جنوب شرق بصورت صدرصدي ايجاد کرده و ما اين ادعا را داريم چون امنيت را بدست خود مردم سپرده ايم تصريح کرد: در اداره کشور غير از عرصه دفاع و امنيت، در هيچ عرصه‌اي تفکر ناب انقلابي و جهادي مختص انقلاب اسلامي حاکم نبوده و نشده است که بايد حاکم شود. البته اين متکي به آرا مردم است و بايد اين تفکر به مردم معرفي شود. سردار جعفري گفت: رقابت‌ها و سياست‌ها در يک چرخه غلط افتاده و اين مشکل کشور است.
رهبر کره شمالي، انقلابي بود، اما انقلاب کمونيستي نه اسلامي وي همچنين بزرگترين مانع پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي در داخل کشور را جريان فکري مقابل جريان اسلامي ناب دانست و افزود: آخرين اقدام آنها نامه يکصد نفري است که جمهوري اسلامي با ترامپ مذاکره کند؛ اينها با امريکا و دشمن مردم همراهي کرده و زمينه را فراهم مي‌کنند.فرمانده کل سپاه افزود: اگر بگوييم اين صد نفر مامور فضاسازي براي مذاکره با ترامپ نبودند، چه بسا تعداد قابل توجهشان مامور بودند.سردار جعفري، برجام را يک موضوع استثنايي دانست و گفت: در اين موضوع رهبري اجازه دادند که نتيجه اش بي اعتمادي امريکا بود که مشخص هم شد.وي خاطرنشان کرد: رهبر کره شمالي، انقلابي بود اما انقلاب کمونيستي نه اسلامي و آخر سر هم سازش کرد اما ما دستور سازش نداريم.
برخي از نويسندگان نامه «مذاکره با آمريکا» مامور هستند فرمانده سپاه با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور مبني بر اينکه «مگر ملت‌ها و دولت‌ها ديوانه‌اند که بروند با امريکا مذاکره کنند»، گفت: با اين بي اعتمادي حالا ما نمي‌دانيم به اينها (صد نفر) ديوانه بگوييم يا چيز ديگر.سردار جعفري خاطرنشان کرد: البته افراد مي‌توانند اظهار نظر کنند و کسي هم با آنها کاري ندارد اما بدانند که اقداماتشان چه تاثيري دارد.وي با اشاره به اظهار نظر انديشکده وابسته به کنگره امريکا که اعلام کرده ايران بزرگترين زرادخانه موشکي منطقه را دارد، تصريح کرد: توان موشکي ما که متکي به توان علمي است.فرمانده کل سپاه گفت: ما توان افزايش برد موشک ها به بيش از دو هزار کيلومتر را داريم ولي فعلا اين سياست ما نيست زيرا بسياري از اهداف ما و منافع دشمن در همين برد دو هزار کيلومتر است لذا امريکايي ها در حوزه نظامي ورود نمي‌کنند. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در آي گپ https://igap.net/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره