کلاه گشاد مسیح علینژاد بر سر فالوورهاش
مشرق/ رسانههاي ضدانقلاب اين روزها براي تحريک مردم ايران و فراوان نشان دادن خودشان دست به انتشار تصاوير قديمي و تکراري ميزنند؛ مسيح علينژاد هم سعي کرده از اين قافله عقب نماند. بيشک مسيح علينژاد را بايد يکي از فعالترينخبرنگاران ايراني خارج از کشور دانست. خبرنگاري که از روزنامه همبستگي شروع کرد، خبرنگار پارلماني خبرگزاري ايلنا شد، براي روزنامههاي اصلاحطلب يادداشت نوشت و سپس راه خارج از کشور را در پيش گرفت.وي با انتشار مطالب جنجالي در وبلاگ و فيسبوک توانست نامي براي خودش دست و پا کرد و بلافاصله مورد توجه رسانهها و شبکههاي ماهوارهاي مانند راديو فردا، صداي آمريکا، بيبيسي فارسي، من و تو و ... قرار گرفت.مسيح علينژاد حالا فعالترين خبرنگار ايراني خارج از کشور است اما نه خبرنگاري که براي منافع و ارزشهاي کشورش فعاليت ميکند، خبرنگاري که حتي خانوادهاش هم از او اعلام برائت ميکنند. مسيح علينژاد در اين سالها کمپين «نه به حجاب» راهاندازي کرد اما پس از عدم استقبال دختران و زنان ايراني از کمپين «نه به حجاب»، مسيح علينژاد کمپين «چهارشنبههاي سفيد» را با حمايت همه جانبه رسانههاي غربي به راه انداخت اما بررسي خبرنگار ما نشان ميدهد، که تعداد زيادي از فيلمهاي منتشر شده کمپين چهارشنبههاي سفيد تکراري است. * چرا تکرار؟ اما چرا علينژاد به جاي عدم انتشار فيلمهاي کمپين «چهارشنبههاي سفيد»، دست به انتشار فيلم تکراري ميزند؟ پاسخ اين سوال را بايد در قراردادهايي که چند سال گذشته بين او و شوراي مديران خبررساني(مشهور به «BBG») وابسته به دولت آمريکا، بسته شده پيدا کرد. اسناد وبسايتي که به انتشار اطلاعات درباره دولت آمريکا اختصاص دارد، نشان ميدهد «مسيح علينژاد» قراردادهايي به ارزش بيش از ۲۳۱ هزار دلار با دولت آمريکا امضا کرده است. نکته تامل برانگيز ديگر اين که به نظر ميرسد دلارهاي غربيها باعث شده او در اين سالها ابتداييترين تکنيکهاي خبري را هم فراموش کند. براي نمونه علينژاد در ويژه برنامه پنجشنبه شبهاي صداي آمريکا (14 تيرماه) کليپي از برخورد نامناسب ماموران شهرداري را منتشر کرد و از قاليباف به عنوان شهردار تهران خواست تا جلوي زيردستان خود را بگيرد! يعني او حتي نميداند محمدباقر قاليباف بيش از 7 ماه است که اين پست را واگذار کرده و بعد از او 2 شهردار ديگر روي کار آمدند. * تکرار؛ حربه قديمي البته انتشار مطالب تکراري در رسانههاي ضدانقلاب به امري عادي تبديل شده است. به طوري که طي روزهاي گذشته نيز، رسانهها و کانالهاي ضدانقلاب پس از عدم استقبال مردم ايران از فراخوانهاي آنها، دست به انتشار پستهاي قديمي زدند تا مردم را براي فعاليت عليه نظام تحريک کنند.