ناگفتهای از کشف دو بمب در شب انتخابات 96
ايسنا/ استاندار خراسان رضوي گفت: در مشهد کانونهاي قدرت متعدد در مقابل دولت وجود دارد. ما حتي در زمان برگزاري انتخابات در يک روز دو تجمع براي دو کانديداي اصلي با فاصله شايد ديوار به ديوار هم داشتيم که حتي در پيشرفتهترين کشورهاي دنيا نيز به تنش کشيده ميشود. ما متوجه شديم که هر کاري غير از مديريت صحنه بخواهيم انجام دهيم، انتخابات را به سمت تلخ شدن ميبرد. ما همان شب در خيابان شيرازي دو بمب کشف کرديم که اين بمبها اگر منفجر ميشد، حتي با زخمي شدن يک نفر هم، فاجعه ايجاد ميکرد، انفجار اين بمبها ميتوانست بر انتخابات و امنيت آن تاثير سوء بگذارد که ما اين امر از کرامات امام رضا(ع) و هشياري نيروهاي امنيتي ميدانيم. استاندار خراسان رضوي در آخرين گفتوگوي صميمياش با خبرنگاران درباره مسائل مختلف استان در 5 سالي که کليد ساختمان خيابان بهار در دستش بود سخن گفت. به گزارش ايسنا، عليرضا رشيديان در اين نشست در پاسخ به ايسنا در خصوص ميزان موفقيتش در مديريت رفتارهاي گروههاي فشار و تندرو در مشهد، اظهار کرد: ما سابقه طولاني در کار امنيتي داريم. يکي از مطالبي که ما در کار امنيتي آموختيم، اين بود که زماني که کاري به کف خيابان کشيده ميشود، شايد آن مسئله اثر خود را گذاشته و همه هنر ما بايد اين باشد که آن مطلب به کف خيابان کشيده نشود. وي با بيان اينکه مديريت بحران مراحل متعددي دارد، عنوان کرد: مراحل مديريت بحران شامل شکلگيري هسته اوليه، چگونگي تاثيرگذاري بر ذهن افرادي که آن ايده و فکر را دارند و بعد از چگونگي شکلگيري، مقدمات اقدام براي جلوگيري از آن و بعد نيز اگر اقدام شکل گرفت، چگونگي کاهش هزينههاي آن اقدام است. تلاش ما در استان خراسان رضوي در طي اين سالها اين بوده که تا حد امکان اجازه ندهيم که مشکلات امنيتي خود را در صحنه کف خيابان نشان دهند. استاندار خراسان رضوي افزود: منشا واقعهاي که در دي ماه سال گذشته رخ داد، خراسان بود که در بسياري از استانهاي ما منجر به کشته شدن تعداد زيادي از 5، 10 يا 2 نفر شد، اما ما حتي يک مورد در استان نداشتيم که خون از دماغ کسي آمده باشد. حتي فردي که در ميدان شهدا بلند کرده بودند و ميگفتند که او را زدهاند، بعدا معلوم شد که وقتي رد ميشده، از سنگهايي که پرت ميکردند به او اصابت کرده که اين کار خود معنرضان بوده چراکه ماموري سنگ پرت نميکرد، اما تدبيري شد که خون از دماغ کسي نيايد و نيامد و ما در آن درگيريها حداقل خسارات مادي و جاني را داشتيم که اين موفقيتي براي دولت و سيستم اجرايي بود. کشف دو بمب در شب انتخابات 96 رشيديان گفت: در مشهد کانونهاي قدرت متعدد در مقابل دولت وجود دارد. ما حتي در زمان برگزاري انتخابات در يک روز دو تجمع براي دو کانديداي اصلي با فاصله شايد ديوار به ديوار هم داشتيم که حتي در پيشرفتهترين کشورهاي دنيا نيز به تنش کشيده ميشود. ما متوجه شديم که هر کاري غير از مديريت صحنه بخواهيم انجام دهيم، انتخابات را به سمت تلخ شدن ميبرد. ما همان شب در خيابان شيرازي دو بمب کشف کرديم که اين بمبها اگر منفجر ميشد، حتي با زخمي شدن يک نفر هم، فاجعه ايجاد ميکرد، انفجار اين بمبها ميتوانست بر انتخابات و امنيت آن تاثير سوء بگذارد که ما اين امر از کرامات امام رضا(ع) و هشياري نيروهاي امنيتي ميدانيم. برگزاري دو ميتينگ بزرگ انتخاباتي بدون درگيري، از ظرفيتهاي بالاي مديريتي امنيت استان بود وي ادامه داد: برگزاري دو ميتينگ بزرگ با هر کدام قريب 100 هزار نفر جمعيت در کنار هم بدون حتي يک مورد درگيري جزو ظرفيتهاي بالاي مديريتي امنيت استان بود. شايد در ارتباطات و تعاملات امکان داشت همان اتفاقي که در سفارت عربستان در تهران افتاد، بيفتد اما جز همان قسمت جلوي درب که افرادي توانستند بالا بروند و پايين آورده شدند، نتوانستند کاري بکنند يا فرداي آن روز که باز بنا داشتند کاري انجام دهند، آن جمعيت شکل نگرفت. استاندار خراسان رضوي با اشاره به اينکه غافلگيري يکي از مشکلات سيستمهاي امنيتي بوده و هست، تصريح کرد: من هميشه بيان کردم که غافلگيري يکي از مواردي است که به هيچ عنوان از مسئولان عالي هيچ نظام و کشوري پذيرفته نيست و آنها انتظار غافلگيري ندارند. ما به عنوان مسئولين عالي نظام اجازه غافلگير شدن را نداريم، به همين دليل همواره به مسئولان امنيتي خود اين تذکر را ميداديم که اشراف، پيشبيني و پيشگيري جزو مسائل بسيار مهم است. در بسياري از زمانها ما اين پيشگيريها را با تعامل، ارتباط و نصيحت انجام ميداديم. رشيديان اضافه کرد: به طور مثال در برخي از اين تجمعات، براي افرادي که احساس ميکردند که قرار است در اين تجمعات شرکت کنند، پيامک ميزدند و به آنها ميگفتند که درجريان باشيد که اين فراخوان از داخل کشور نبوده بلکه غير قانوني بوده و با آن برخورد خواهد شد که بسياري از افرادي که مطلع نبودند، مطلع ميشدند و شرکت نميکردند، يا از افراد ذينفوذ استفاده ميکرديم. در مديريت گروههاي تندرو بد عمل نکرديم وي بيان کرد: گاهي در برخي تجمعات از ظرفيتهاي مسئولان عالي استان براي نصيحت استفاده کرديم. در شکلگيري برخي از اين تحرکات، افرادي که حتي خود را به نوعي متصل به نظام و حاکميت ميدانستند و حرکتهايشان موافق نظر مسئولان عالي حاکميت در استان نبود، اما از تذکرات آنها براي پيشگيري و مديريت اين جريان استفاده ميکرديم. ما در مجموع در مسائل مديريت گروههاي فشار بد عمل نکرديم، گرچه شايد انتظار ميرفت که بتوانيم کاملتر و جامعتر در اين قضايا عمل کنيم اما تمام اختيارات در دست قوه مجريه نيست. استاندار خراسان رضوي خاطرنشان کرد: تلاش ما اين بود که بتوانيم به نوعي عمل کنيم که در تقابل با قواي ديگر قرار نگيريم و بتوانيم از ظرفيت قواي مختلف در کنار هم استفاده کنيم. براي اين مطلب نيز تلاش کرديم تا اعتدال را ملاک قرار دهيم و يک طرف را نبينيم و طرف ديگر را ببينيم، بلکه هر دو طرف را ببينيم و با درک مسائل طرفين با آنها ارتباط برقرار کنيم. دولت قبل اختلاف سليقه را به کينه و بغض تبديل کرد رشيديان با اشاره به صحبت مقام معظم رهبري بعد از سالهاي 88، عنوان کرد: ايشان فرمودند که دشمنشناسي مطلب مهمي بوده و دشمن ما آمريکا و اسرائيل است اما بسياري تلاش کردند تا اين دشمني را در داخل بين خودمان ايجاد کنند. سليقهها به دشمني تبديل شد. شايد بزرگترين انتقادي که من به دولت قبل داشتم، اين بود که دولت قبل اختلاف سليقه بين برادران را در يک خانواده تبديل به کينه و بغض کرد. وي افزود: يکي از بزرگان ما بيان ميکردند که در سفر به يکي از کشورهاي همسايه، رئيس دولت آنجا ميگفتند که "من از شما تعجب ميکنم، مسئولان عالي جمهوري اسلامي زماني که با هم هستند، رفيق و نزديک بوده اما زماني که دور ميشوند، مواضع خود را ميگويند." استاندار خراسان رضوي ادامه داد: اخلاق ما در تعامل با يکديگر به شدت به هم ريخت و به جاي اينکه ما يکديگر را به جاي رقيب بپذيريم و بتوانيم با هم کار کنيم و همافزايي داشته باشيم، به دشمن تبديل شديم. يعني گفتيم يا با من يا بر من هستي.ما ميتوانيم با نحلههاي فکري و سياسي در کنار هم کار و خدمت کنيم و رقابت ما براي خدمت بيشتر و ارائه راهکارهاي اجراييتر در بهره گيري از فرصتها و مزيتهاي ملت و کشور براي رشد و توسعه باشد. رشيديان در خصوص در خصوص اعتلاي فرهنگي استان، تصريح کرد: استان خراسان رضوي تاريخ فرهنگي و ادبي دارد که ديوارههاي گسترش تاثيرگذاري اين آثار فرهنگي تا شبه جزيره هند و ديوار چين و کشورهاي آسياي ميانه رفته است و اين يک شعار نيست. خراسان اين ظرفيت را داشته که بتواند در حوزه فرهنگي و ادبي اين تعامل و ارتباط را برقرار کند. اتاق گفتوگوي اصحاب فرهنگ و هنر با دولت، يکي از ابتکارات اميدوارکننده در حوزه فرهنگي بود وي اضافه کرد: اولين کاري که در حوزه فرهنگي انجام داديم، اين بود که با اصحاب حوزه فرهنگ صحبت کنيم. شايد يکي از ابتکاراتي که من به آن اميد بستم و اميدوارم در استان تداوم پيدا کند، بحث اتاق گفتوگوي اصحاب فرهنگ و هنر با دولت بود. اين نشستها با 12 گروه فرهنگي از کانونهاي فرهنگي شامل مساجد، موسيقي، تئاتر، شعر، نويسندگان، خط، چاپ، نقاشي و گرافيک بود. استاندار خراسان رضوي گفت: اين نکته مهمي است که ما در کشورمان ظرفيتي ايجاد کنيم که هنرمندان و حتي مردم بتوانند بدون دغدغه حرفهاي خود را بزنند، البته بين بيان نقد و تخريب بايد تفاوت قائل شد. متاسفانه در دوران اخير مقداري پردههاي اخلاقي در نقد در حال تخريب است. دليل نميشود که با نقد اصل کار را تخريب و به طور کل سفيد يا سياه کرد. گاهي اوقات نقدهايي انجام ميشود که با رنگ عداوت و دشمني است و افراد را از عدالت خارج ميکند و موضع تخريبي ميشود. رشيديان بيان کرد: يکي از ظرفيتهايي که ما در اين مدت ايجاد کرديم، اين بود که زمينهاي را با هنرمندان ايجاد کنيم تا نقدها و اشکالات خود را بيان کنند. اگر حتي هيچ کاري هم نکرده باشند، اين تعاملات سبب شد که مسائل و مشکلات في مابين در ميان گذاشته شود که نتيجه اين بود که حرکت به طرف حل مشکلات ايجاد شود. وي خاطرنشان کرد: عليرغم اينکه ما در برخي موضوعات همچون اجراي صحنهاي موسيقي مشکل داشتيم که البته آمارهاي اخير ارشاد اميدوارکننده بود و ما در اجراهاي اخير مسئلهاي نداشتيم و مشکلي در اجراي موسيقي صحنهاي وجود نداشت، تنها در حدي بود که مدير ارشاد ما را دستبند و پابند بزنند، مشکل در حد کوچکي بود که با زندان رفتن ايشان و تبرئه شدنشان حل شد. در حوزه تئاتر نيز استان موفقيتهاي بسيار خوبي داشته و ظرفيتهاي خوبي نيز در حوزه سينما داشتيم و داريم که اين مطلب ميتواند توسعه پيدا کند. در حوزه نقاشي و گرافيک نيز استان ظرفيت بسيار خوبي دارد. استاندار خراسان رضوي اضافه کرد: استان خراسان رضوي هنرمندان بينظيري در حوزه خط و شعر دارد. شعر استان با توجه به سابقه و سبکي خود، امکان توسعه بسيار خوبي دارد. ما اساتيد بسيار خوبي داريم. در حوزههاي مختلف اين ظرفيت وجود دارد که اگر آن را دنبال کنيم، حوزه فرهنگ و هنر خراسان ميتواند به جايگاه مناسب خود برسد. رشيديان ادامه داد: همچنين نمايشگاههايي در حوزه کتاب نشان داده که استان ظرفيت کتاب و کتابخواني بسيار خوبي دارد. يک سال در کشور نيشابور پايتخت کتاب شد. آنچه که بايد به آن توجه کنيم و ميزان و ملاک توسعه و گسترش يک ملت بوده، گسترش کتاب و کتابخواني در بين ملت است. اگر مردم ما وقت بيشتري را براي کتاب بگذارند، آن زمان ملت ما به توسعه و پيشرفت واقعي نزديکتر ميشوند. شما خنده ما را ميبينيد، خانواده دردهاي ما را وي همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا خانواده شما از بازنشستگيتان خوشحال شدند، عنوان کرد: خانواده من يکي از دلخوشيهاي من در زندگي بودند. خانواده ميدانند جنس ما چيست و ما هيچ زماني در خانه نمينشينيم. مسئوليت اجتماعي، سياسي و ديني ما با گرفتن پست اجرايي تمام نميشود. شما در ظاهر خندههاي ما را ميبينيد اما خانواده در خانه، دردها، نخوابيدنها، اذيت کردنهاي ما، بيماري و اذيت شدنهاي خود را ميبينند. ما مامور به تکليف هستيم. استاندار خراسان رضوي افزود: از زماني که با شهيد و شهادت آشنا شديم، اين تعهد را احساس ميکرديم که اجازه نداريم، اکنون که فردي خون و جان خود را براي پيروزي انقلاب داده، کم بياوريم، بنابراين تلاش ما اين است که در اجراي تکليف کم نگذاريم. من جز براي حج هيچ جاي ديگري نرفتم که گفته باشم من ميخواهم به آنجا بيايم، هر جايي که رفتم به من تکليف شد که بروم. براي آمدن مسوولي به مشهد نياز نيست زياد هزينه کنيد رشيديان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه کداميک از وزرا و معاونين رئيس جمهور به مشهد توجه بيشتري دارند، گفت: آقاي جهانگيري به من ميگفتند که تو در جايي هستي که سرفه کني ميگويند همه ميگويند کي به مشهد بياييم. استانداران برخي از استانها چند بار نامه زده، واسطه ميتراشند و مطالبات خود را پيگيري ميکنند، اما گاهي در آخر هفته سه نفر از وزرا مشهد بودند که اين جاذبه وجود امام رضا(ع) است. لازم نيست که شما هزينه زيادي انجام دهيد که مسئولي به مشهد بيايد. آقاي جهانگيري نسبت به مسئله خراسان عنايت بسياري داشتند و در خصوص موسسه مالي اعتباري ميزان شخصا با مسئولين وقت صحبت و پيگيري کرده و گرهگشايي کردند. به زودي شاهد اعمال سهامهاي جبراني پديده خواهيم بود وي در خصوص مسئله پديده، تصريح کرد: مسائل پديده از لحاظ اداري، عمراني و توسعهاي حل شده و مشکلي که در حال حاضر وجود دارد و بيشتر گلايه مردم در اين زمينه بوده، حل گره بخش اقتصادي است که به مردم بر ميگردد. ما تصور ميکرديم که با حل معضلات عمراني و راه افتادن پروژه از لحاظ مسائل اقتصادي، فروش سهام و تعاملات سهامي رونق ميگيرد اما اين به دلايل مختلفي شکل نگرفت. من با بسياري از سرمايهداران شخصا صحبت کردم. استاندار خراسان رضوي بيان کرد: در حال حاضر سه توقع اساسي براي مردم باقي مانده که يکي سهام جبراني است. در سفر آخر آقاي دژپسند به مشهد، ايشان در خصوص پديده وعده دادند. اگر سهام جبراني و ورود به فرابورس، مقدمهاي براي موضوع مجمع عمومي و انتخاب هيئت مديره منتخب مجمع عمومي براي اداره شرکت پديده شود، تکميل کار قبلي است. ما براي اين کار از ظرفيت شوراي عالي امنيت ملي استفاده کرديم و معاون اقتصادي اين شورا، معاون اقتصادي وزير کشور و دبير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي معاون اول بسيار کمک موثري کردند. توسعه و پيگيري آقاي دژپسند نيز بسيار موثر بود. رشيديان ادامه داد: در اين مرحله با سازمان بورس به اين توافق رسيديم که سي دي سهامهاي جبراني را به سازمان سرمايهگذاري بورس بفرستيم و ابهاماتي که مطرح کرده بودند را برطرف کرديم تا بتوانيم به زودي شاهد اعمال سهامهاي جبراني که مشخص شده، باشيم. با اين سهام جبراني جامعه سهامداران مشخص ميشوند و در فرابورس اعمال خواهد شد. وي اضافه کرد: مقدمهاي براي تشکيل مجمع عمومي فراهم شده که آقاي زارع صفت و انتظاري مقدمات اين کار را انجام دادند که اميدواريم سريعتر شکل بگيرد. اگر مجمع عمومي تشکيل و هيئت مديره انتخاب شود، ورود سهامداران براي مديريت شرکت، فشار را از روي مردم بر ميدارد و زماني که دستهاي دولتي از مجموعههاي اقتصادي کنار ميرود، راحتتر ميتوانند تنفس و تعامل کنند و اقدامات خود را انجام دهند. ارتباط ما با آقاي علمالهدي و رئيسي خوب و نزديک بوده است استاندار خراسان رضوي با بيان اينکه تاکنون نماينده وليفقيه در استان حتي يک بار راجع به يک انتصاب دخالت نکردند، تصريح کرد: بر خلاف تصور برخي به دليل خطبههاي نمازجمعه، ايشان در مسائل اجرايي هيچگونه دخالتي نکرده و نميکنند. حتي در موضوع کنسرت نيز ما در شوراي فرهنگ عمومي به اين رسيديم که مجموعهاي را ايجاد کنيم که به يک دستورالعمل برسند. اينکه مشهد يک حرمتهايي دارد، درست است اما اينکه ما بگوييم، قوانين در کشور استثنابردار است، درست نيست. حتي از دفتر مقام معظم رهبري نيز سوال کرديم که ايشان فرمودند قوانين جامع و براي همه کشور است. رشيديان بيان کرد: اينکه برخي از علما فتاوايي دارند، از نظر ما براي مقلدين آنها قابل احترام است اما ما بنا نداريم کشور را براساس نظرات فقهي متفاوت علما اداره کنيم. نظر علما در جاي خود محترم است اما کشور تنها بر اساس نظارت فقهي مقام معظم رهبري اداره و هدايت ميشود. براي همين ما به جمعبندي رسيديم که کارگروهي تشکيل شود و اين کارگروه چارچوب موسيقي صحنهاي را مشخص کند. وي اضافه کرد: اين مطلب تاثير گذاشت و يک سال است که ما ديگر شاهد آن برخوردها نيستيم و کنسرتهاي خوبي نيز در مشهد و شهرهاي اطراف داشتيم. برخوردهاي تندي که انجام ميگرفت، مديريت و کنترل شده که اين جاي خوشحالي دارد. استاندار خراسان رضوي گفت: آقاي علمالهدي و آقاي رئيسي واقعا در اين حوزهها دخالتي نداشته و ندارند و ما روابط خوبي با آنها داريم، البته بدين معنا نيست که آنها تاييدکننده يا مخالف دولت هستند اما ارتباط ما در استان روابط خوب و نزديکي بوده و سعي کرديم تا از ظرفيتهاي آن دو جايگاه به نفع مردم استان استفاده کنيم و تعامل خوبي هم داشتند. ما با آقاي رئيسي و آقاي علمالهدي مشکلي نداريم. رشيديان در پاسخ به اين سوال ايسنا که در زمان مديريت شما فعاليت گروههاي خودسر و تندرو، مشکلات موسسات مالي و اعتباري و موضوع کنسرت در سه حوزه سياسي، اقتصادي و فرهنگي نام مشهد را در ميان کشور بد جلوه داد، مديريت کدام يک از اين مسائل براي شما سختتر بود، گفت: از آن سه شايد گروههاي خودسر و تندرو از همه سختتر بود، زيرا متاسفانه برخي از اين گروهها هنوز در فرهنگ تعاملي دوران دولت قبل هستند، يعني نگاهشان به سليقه مقابل يک سليقه مخالف يا متفاوت با نظر خودشان نيست بلکه سليقه طرف مقابل را در حد دشمن ميبينند که اين بد است. اين امر اجازه تعامل و تحمل را نميدهد. وي افزود: ما در کنار امامي زندگي ميکنيم که نه تنها با فرقههاي مختلف اسلامي و غيراسلامي، حتي با افراد بيدين، صحبت و تعامل ميکردند، حجت ميآوردند و از سلاح تکفير و عناد استفاده نميکردند. اين گروههاي تندرو بايد مقداري ظرفيت تحمل خود را براي شنيدن و تعامل افزايش دهند. يکي از مکانهايي که بسياري از اصلاحطلبان، اصولگرايان و اعتداليون ميتوانند با هم صحبت کنند، شوراي نگهبان است. به نظر من اگر اين گروههاي تندرو به جاي اينکه با رگ گردن و پشت سرشان با هم حرف بزنند، ظرفيت سعهصدر خود را نسبت به هم بالا ببرند، حرفهاي يکديگر را بشنوند و سليقه ديگران برايشان محترم باشد، دنيا دنياي بهتري خواهد شد. مدافع طرح يگان ويژه آستان قدس رضوي بوديم استاندار خراسان رضوي در خصوص يگان ويژه آستان قدس رضوي، عنوان کرد: جداي از هر مسئله و صحبتهايي که در خصوص سليقههاي سياسي وجود دارد اما ما مسئلهاي داريم که خود آستان قدس و حرم مطهر رضوي به عنوان نقطه کانوني تهديد توسط دشمنان و گروههاي افراطي هميشه مورد تهديد بوده و هيچ زماني از ليست تهديد خارج نشده و حرم همواره کانون هدفي براي آنها بوده است. راجع به موضوع تکميل حلقههاي امنيتي فکر شد. ما بخشي به نام بيرون حرم داريم که به نيروي انتظامي واگذار شد، بخشي نيز به نام پوسته اطراف حرم داشتيم که به سپاه و بسيج واگذار گرديد اما تکليف بخش داخل حرم مشخص نبود. رشيديان بيان کرد: ما در جريان يگاني که تشکيل شد بوده و مدافع آن بوديم زيرا اين حلقه يک مجموعه کلافي چندلايه براي دفاع از آن هسته است. اين يگان سيکل خود را به طور کامل طي کرده است. اين يگانها تحت مديريت نيروي انتظامي شکل ميگيرد، يعني فرمانده آن توسط نيروي انتظامي منصوب ميشود و آموزش و کنترل مديريت آن با نيروي انتظامي است اما مديريت اجرايي آن با مديريت سازمان مربوطه خواهد بود که اين يگانها تنها براي حرم مطهر نيست. وي افزود: اين يگان کاملا در چارچوب طرحهاي امنيتي بوده و چيزي خارج از آن نبوده است. ما نيز به عنوان شوراي تامين استان و من به عنوان رئيس اين شورا کاملا اين طرح را به صحه ميگذاريم و فکر ميکنيم که به نفع است زيرا اگر ماموريت داخل حرم به سپاه داده ميشد، داخل حرم حالت نظامي پيدا ميکرد که از زمان آقاي طبسي و بعد آقاي رئيسي اين نگاه بود که شرايط داخل حرم را نظامي نکنيم. استاندار خراسان رضوي خاطرنشان کرد: بايد شرايط مهيايي براي موضوع زيارت توام با آرامش و امنيت باشد و يگاني هم که تشکيل ميشود، با اين نگاه است که مديريت فرهنگي داخل حرم آسيب نبيند. اين مطلب به هيچ عنوان داراي بار سياسي نبوده، بلکه يک ملاحظه امنيتي است که بر اساس آن، اين راهبرد و راهکار انتخاب شد که سيکل تصويبي خود را طبق قانون طي کرد و فرمانده نيروي انتظامي در سفر قبلي خود براي تعيين فرمانده نيروي انتظامي استان، فرمانده يگان را نيز معرفي و منصوب کردند.