logo
برگزیده
سیاسی

واعظی: در سفر روحانی به ژاپن قرار نیست‌ پیامی‌ برای‌ آمریکا ارسال شود

منبع
خراسان
بروزرسانی
واعظی: در سفر روحانی به ژاپن قرار نیست‌ پیامی‌ برای‌ آمریکا ارسال شود
خراسان/ رئيس دفتر رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره برخي گمانه زني ها مبني بر اين که قرار است در سفر روحاني به ژاپن پيامي به آمريکا ارسال شود، گفت: «خير؛ سفر به ژاپن دوجانبه است.» براساس گزارش رسانه هاي ژاپني، قرار است 28 آذر (پنج شنبه هفته آينده) رئيس جمهور به دعوت نخست وزير ژاپن به اين کشور سفر کند. برخي رسانه هاي بين المللي، سفر روحاني به توکيو را حاوي پيامي از سوي ايران به آمريکا دانسته اند. به گزارش خراسان، محمود واعظي که روز گذشته در حاشيه نشست هيئت دولت با خبرنگاران گفت و گو مي کرد، درباره اين سفر تصريح کرد: وقتي آقاي آبه به تهران آمده بود، از آقاي روحاني براي سفر به ژاپن دعوت کردند؛ چون در اجلاسي که در مالزي برگزار مي شود، حضور خواهيم داشت، به ژاپني ها اعلام کرده ايم که اگر همه شرايط مهيا شود، آمادگي انجام سفر به ژاپن را داريم. در اين راستا قرار بوده که فرستاده ويژه ژاپن به تهران بيايد و احتمالا وي الان در تهران باشد. وي درباره زمان دقيق اين سفر نيز گفت: «اگر شرايط مهيا شود بر اساس قرار قبلي ان‌شاءا... اواخر هفته آينده رئيس جمهور به ژاپن سفر مي‌کند». 
عملکرد دولت با عملکرد قاليباف قابل مقايسه نيست واعظي همچنين در واکنش به بيانيه محمدباقر قاليباف در روز ثبت نام وي در انتخابات مجلس و سخنراني در دانشگاه علامه که انتقادهاي صريحي را درباره دولت مطرح کرده بود، گفت: من صحبت هاي آقاي قاليباف را اصلا نشنيدم. اگر اين حرف‌ها را زده باشد، ايشان بايد به گذشته و عملکرد خود برگردد؛ اين که عملکرد آن چناني ندارد. اگر عملکردي هم در شهرداري داشته خيلي روشن است. اين همه بدهکاري که در آن جا به بار آورده با اين دولت که در اين تحريم‌ها اين همه پروژه را انجام مي دهد قابل مقايسه نيست. وي افزود: به نظر مي‌رسد حرفي براي مردم ندارند و اين گونه حرف زدن تبليغات انتخاباتي است. به جاي اين که برنامه و سياست‌هاي خود را بگويند و از خودشان حرف بزنند فکر مي‌کنند که اگر به دولت حمله کنند مردم به آن ها اقبال نشان مي دهند، در حالي که اشتباه است.
موضوع تبادل زنداني را نمي توان به ديگر مشکلات تسري داد خبرنگاري از واعظي درباره مبادله زنداني با آمريکا و امکان گسترش اين کار به حوزه هاي ديگر پرسيد که وي در پاسخ ضمن تاکيد بر سياست تنش زدايي و دوري از دشمن تراشي دولت، خاطرنشان کرد: ممکن است وقتي با کشوري کار انساني و تبادل افراد انجام مي شود، اين موضوع بر افکار عمومي مردم دو کشور تاثير داشته باشد، اما به مفهوم اين نيست که اين مسئله به ديگر مشکلاتي که وجود دارد، تسري داده شود.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر