برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

ترامپ هم نگران سه محکوم به اعدام شد

منبع
فارس
بروزرسانی
ترامپ هم نگران سه محکوم به اعدام شد

فارس/ رئيس‌جمهور آمريکا به موج فضاسازي رواني گروه‌هاي ضد انقلاب پيوست و خواستار امتناع ايران از اعدام سه نفر مجرم شد.

   «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا با گروه‌هاي ضد انقلاب در فضاي مجازي همراه شد و از احتمال اعدام سه سارق در ايران ابراز نگراني کرد.

رئيس‌جمهور آمريکا در توئيتر پيام‌هايي را به زبان انگليسي و فارسي منتشر کرد. او نيز همانند گروه‌هاي ضدانقلاب تلاش کرده اعدام اين سه نفر را به «تظاهرات» نسبت دهد. 

ترامپ نوشت: «سه نفر در ايران براي شرکت کردن در تظاهرات محکوم به مرگ شده اند. اعدام آنها در هر لحظه قابل انتظار است. اعدام اين سه نفر پيامي اسفناک به دنيا مي فرستد و نبايد انجام شود. #اعدام_نکنيد»

اين در حالي است که ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران امروز در بيانيه‌اي اعلام کرده است: « از روز گذشته و با اعلام خبر صدور حکم اعدام براي دو سارق مسلح که اقدام به سرقت از يک خانم با سلاح سرد کرده بودند، موجي با هشتگ "اعدام نکنيد" در برخي از شبکه‌هاي اجتماعي به راه افتاد تا ضمن ناعادلانه خواندن روند دادرسي درباره‌ي اين پرونده، زمينه براي "سياسي" ناميدن جرم اين افراد و پيوند زدن آن به حوادث آبان ماه سال گذشته در کشور فراهم شود.»

پايگاه اطلاع‌رساني ستاد حقوق بشر نوشته است: «اين اقدام و جريان رسانه‌اي در حالي صورت گرفت که بر مبناي توضيحات صريح سخنگوي دستگاه قضا، اساساً دليل و سبب دستگيري اين افراد، اقدام به سرقت مسلحانه و تهديد يکي از شهروندان بوده که پس از دستگيري اين افراد، فيلم‌هاي آتش زدن بانک‌، اتوبوس و ساير اموال عمومي در تلفن همراه آنان پيدا شده و مشخص شده اين دو نفر، از اراذل و اوباشي بوده‌اند که مسير اعتراض مردم به برخي مشکلات اقتصادي در کشور را منحرف کرده و به سمت آشوب برده‌اند.»

بنا به اعلام ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران، «اساساً صدور حکم اعدام براي اين دو نفر، ارتباطي با اعتراضات آبان ماه سال ۹۸  ندارد و به دليل "اقدامات مجرمانه" و "تهديد امنيت شهروندان" صادر شده است.»

همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره