logo
برگزیده
سیاسی

فتاح: جای محکومان هزار میلیاردی زندان است نه هتل‌زندان!

منبع
مشرق
بروزرسانی
فتاح: جای محکومان هزار میلیاردی زندان است نه هتل‌زندان!

مشرق/رئيس بنياد مستضعفان همزمان با آغاز فرايند آزادي ۲۵۷۴ زنداني جرائم مالي غيرعمد با همت بنياد مستضعفان، نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه به خانواده زندانيان نيازمند اعلام آمادگي کرد.

به گزارش روابط عمومي بنياد مستضعفان، سيد پرويز فتاح در بازديد از زندان تهران‌ بزرگ همزمان با شروع فرايند آزادي ۲۵۷۴ زنداني جرائم غيرعمد توسط بنياد مستضعفان اظهار کرد: هفته گذشته و به دنبال توافقي که با سازمان زندان‌ها انجام شد، بنياد مستضعفان تمامي زندانيان جرائم غيرعمد کمتر از ۵۰ ميليون تومان را آزاد کرد.

رئيس بنياد مستضعفان ادامه داد: بر همين اساس، بنياد مستضعفان با اختصاص ۵۰ ميليارد تومان، زمينه آزادي ۲۵۷۴ زنداني جرائم غيرعمد زير ۵۰ ميليون توماني را فراهم کرد.

وي با بيان اينکه بسياري از زندانيان بدليل محروميت و استضعاف در زندان هستند و بنياد مستضعفان نسبت به اين محرومين احساس وظيفه مي‌کند گفت: افراد آزاد شده همگي جزو محکومين جرائم غيرعمد و مالي بودند که متوسط محکوميت اين افراد، کمتر از ۲۰ ميليون تومان است و در ميان آنها ما فردي را هم داريم که تنها به خاطر ۱۱ ميليون تومان در زندان بود؛ يعني به اندازه يک سکه بهار آزادي و امروز خوشبختانه آزاد مي‌شود.

رئيس بنياد مستضعفان ادامه داد: مسن‌ترين زنداني که در اين فرايند آزاد مي‌شود يک فرد ۸۸ ساله و کم‌سن و سال‌ترين آنها هم يک جوان ۱۹ ساله است.

فتاح با اشاره به آمار بالاي زندانيان متاهل که از امروز روند آزادي آنها آغاز مي‌شود گفت: بر اساس آماري که امروز مسئولان زندان دادند، ماهيانه بيش از يک ميليون تومان هزينه نگهداري هر زنداني در زندان است و اين درحالي است که وقتي سرپرست يک خانوار به زندان مي‌رود، خانواده آن فرد نيز دچار مشکلاتي مي‌شود و بايد تحت پوشش نهادهاي حمايتي از جمله کميته امداد و بهزيستي قرار بگيرد؛ لذا هزينه زنداني شدن يک سرپرست خانوار، هزينه مضاعفي است که بايد براي آن فکري کرد.

رئيس بنياد مستضعفان با دعوت از خيرين و نهادهاي مختلف براي فراهم کردن بستر آزادي زندانيان محروم و مستضعف گفت: من در ديداري که فردا با آيت الله رئيسي دارم حتما اين مسائل ‌و موضوعاتي که امروز از زندانيان و مسولان زندان شنيدم را به ايشان منتقل مي‌کنم و اميدوارم به سمتي حرکت کنيم که افراد کمتري پا به زندان بگذارند ‌و از مجازات‌هاي جايگزين ديگري استفاده کنيم.

فتاح با تقدير از عملکرد سازمان زندان‌ها در رسيدگي به امور زندانيان گفت: گرچه بر اساس آمارهاي ارائه شده، ميزان ابتلا به کرونا در زندان ها به مراتب کمتر از اماکن ديگر است ولي بنياد مستضعفان آمادگي دارد تا براي تهيه لوازم بهداشتي در برابر کرونا براي زندانيان، کمک‌هاي لازم را انجام دهد.

وي اضافه کرد: همچنين ما براي پرداخت وام قرض‌الحسنه ضروري به خانواده‌هاي زندانيان محروم و مستضعف و همچنين تامين هزينه فراهم کردن بسترهاي اشتغالزايي و مهارت آموزي در زندان‌هاي سراسر کشور آمادگي کامل داريم.

فتاح با تاکيد بر اينکه زندان، جاي محکومان چند صد ميلياردي و هزار ميلياردي است گفت: زندان، جاي چنين محکوماني است و نبايد زندان براي اين افراد به گونه‌اي شود که بگويند «هتل‌زندان»؛ لذا ما بايد نسبت به نتيجه آنچه اميرالمومنين آن را جمع شدن به ناحق ثروت فرمودند توجه کنيم.

به گفته رئيس بنياد مستضعفان اين بنياد از ابتداي سال طي۲ نوبت، مبلغ ۴۰ ميليارد تومان را براي هديه به خانواده‌هاي زندانيان نيازمند و پرداخت وام قرض‌الحسنه به اين زندانيان در اختيار سازمان زندان‌ها قرار داده است.

همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره