برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

گزافه گویی تکراری هوک علیه ایران

منبع
فارس
بروزرسانی
گزافه گویی تکراری هوک علیه ایران

فارس/ فرستاده ويژه آمريکا در امور ايران در گفت‌وگو با شبکه الجزيره بر ادامه تلاش کشورش براي تمديد تحريم تسليحاتي ايران و مقابله با آنچه کار نيابتي ايران عليه منافع آمريکا در منطقه خواند، تاکيد کرد.

فرستاده ويژه آمريکا در امور ايران امروز در گفت‌وگو با شبکه الجزيره هم بر تلاش کشورش براي تمديد تحريم تسليحاتي ايران تاکيد کرد.
«برايان هوک» پس از ديدار با «محمد عبدالرحمن آل ثاني» وزير خارجه قطر در جمع خبرنگاران در دوحه  مدعي شد: «ما به منظور حفاظت از صلح در منطقه  براي تمديد تحريم تسليحاتي ايران تلاش مي‌کنيم».

اين ديپلمات آمريکايي افزود: «واشنگتن ايران را از کار نيابتي عليه منافع آمريکا در منطقه محروم خواهد کرد».


فرستاده آمريکا در امور ايران درباره بحران ميان کشورهاي عربي حوزه خليج فارس هم گفت: «اين نزاع خيلي طولاني شده است و در نهايت به زيان منافع منطقه‌اي مشترک مربوط به ثبات، شکوفايي و امنيت است».

هوک براي جلب حمايت بين المللي از تمديد تحريم تسليحاتي ايران سفر دوره‌اي به منطقه را آغاز کرده است.

او امروز در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» هم گفته بود: ما پروژه‌اي داريم که تلاش مي‌کنيم تمامي اعضاي دائم يا غيردائم شوراي امنيت به آن رأي دهند؛ مهم آن است که اين تحريم‌ها که از ۱۳ سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آينده (27 مهر) به پايان مي‌رسد، تمديد شود.

تحريم‌هاي تسليحاتي عليه ايران طبق مفاد برجام ۱۸ اکتبر سال جاري ميلادي به پايان مي‌رسد اما دولت آمريکا به رياست «دونالد ترامپ» تلاشي را براي جلوگيري از انقضاي اين تحريم‌ها آغاز کرده است.

آمريکا پيش‌نويس قطعنامه‌اي را ميان اعضاي شوراي امنيت توزيع کرده که خواستار جلوگيري از انقضاي اين تحريم‌ها است.

يک قطعنامه براي تصويب در شوراي امنيت نيازمند موافقت دست‌کم ۹ عضو، بدون وتو از سوي هر يک از ۵ عضو دائم شوراي امنيت (آمريکا، روسيه، چين، فرانسه و انگليس) است. 


چندي پيش ديپلمات‌هاي غربي به فارن‌پاليسي گفتند اين قطعنامه از شانسي براي تصويب برخوردار نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر