logo
برگزیده
سیاسی

اظهارات جهانگیری درباره شایعات وقف دماوند

منبع
مهر
بروزرسانی
اظهارات جهانگیری درباره شایعات وقف دماوند

مهر/ معاون اول رييس جمهور با اشاره به جايگاه و اهميت کوه دماوند در فرهنگ و تمدن ايران گفت: دشمنان نظام به دنبال اعتمادزدايي و ايجاد فاصله ميان مردم و مسئولان هستند.

اسحاق جهانگيري بعد از ظهر امروز(شنبه) در جلسه مربوط به موضوع وقف کوه دماوند تصريح کرد: هم مسئولان و هم افکار عمومي به درستي نسبت به هر گونه آسيب و دخل و تصرفي در منابع طبيعي و ميراث ملي کشور حساسيت دارند و بايد اقدامات موثر نسبت به رفع دغدغه ها و جلوگيري از آسيب ديدن اعتماد عمومي و سرمايه اجتماعي انجام شود.

جهانگيري با اشاره به حساسيت افکار عمومي نسبت به کوه دماوند به عنوان نماد هويت ملي گفت: خوشبختانه ديدگاه ها ونظرات امام‌خميني(ره) و رهبرمعظم‌انقلاب و قانون اساسي و قوانين عادي کشور در خصوص وقف، انفال و محيط زيست روشن، شفاف و دقيق است و هيچ ابهامي در اين ارتباط وجود ندارد.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه همه دستگاه ها و مسئولان نسبت به فضاسازي هاي انجام شده در خصوص وقف کوه دماوند موضع گيري هاي خوبي انجام داده اند گفت: دولت همواره تمام تلاش خود را در جهت صيانت از ميراث ملي و منابع طبيعي به کار بسته و درباره کوه دماوند نيز از هيچ اقدامي براي رفع دغدغه و نگراني مردم فروگذار نخواهد کرد.

جهانگيري با اشاره به هماهنگي همه دستگاه هاي کشور از نظر قانوني و اجرايي براي حفظ دماوند به عنوان ميراث ملي کشور و انفال گفت: وظيفه حاکميت است که از ميراث عمومي و اسناد هويتي کشور همواره حراست کند.

معاون اول رييس جمهور همچنين به جايگاه و اهميت وقف در کشور پرداخت و با تأکيد بر اينکه در هيچ کشوري موضوع وقف، کار خير و احسان به همنوعان مانند ايران ارزشمند نيست، گفت: دشمنان کشور تلاش دارند تا از هر موضوعي براي القاء فاصله ميان مردم و حاکميت سوء استفاده کنند، بنابراين ضرورت دارد با اطلاع رساني دقيق و شفاف با جرياني که به دنبال از بين بردن اعتماد ميان مردم و مسئولان است با جديت مقابله کرد و به افکار عمومي اطمينان داد که حاکميت مدافع ميراث فرهنگي و نمادهاي هويتي ايرانيان است.

در اين جلسه که وزراي دادگستري، فرهنگ و ارشاد اسلامي و جهاد کشاورزي، رييس سازمان حفاظت محيط زيست، معاون حقوقي رييس جمهور و استاندار تهران نيز حضور داشتند، روساي سازمان اوقاف، سازمان جنگل ها و منابع طبيعي و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صراحت تأکيد کردند که کليه اراضي محدوده کوه دماوند به عنوان انفال و به نام سازمان جنگل ها و منابع طبيعي کشور است و مردم نبايد نسبت به اين مسأله دغدغه و نگراني داشته باشند.

همچنين در اين جلسه پيرامون مسائل مرتبط با اراضي منابع طبيعي و اوقاف در منطقه «آق مشهد» بحث و تبادل نظر شد و مقرر گرديد تا روساي سازمان اوقاف، سازمان جنگل ها و منابع طبيعي و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستي با تفکيک اراضي انفال از اوقاف در اين باره تصميمات مقتضي را اتخاذ کنند و نتيجه براي آگاهي عموم مردم ايران اطلاع رساني نمايند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر