برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تذکرات محمد هاشمی درباره انتخابات ۱۴۰۰

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تذکرات محمد هاشمی درباره انتخابات ۱۴۰۰

باشگاه خبرنگاران/ عضو اسبق مجمع تشخيص گفت: وزارت کشور بايد به نحوي برنامه ريزي کند که زمان انتخابات ۱۴۰۰ به چند روز افزايش يافته و مردم با رعايت فاصله اجتماعي در انتخابات شرکت کنند.

محمدهاشمي عضو اسبق مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات ۱۴۰۰، گفت: امروز کشور با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم مي‌کند؛ بنابراين انتخابات ۱۴۰۰ عرصه آزمون و خطا نيست.

او ادامه داد: در اين انتخابات ديگر نمي‌شود افرادي صرفا با نقد عملکرد مجلس يا دولت گذشته راي جمع کنند، زيرا در انتخابات‌ گذشته شاهد بوديم که برخي افراد به جاي ارائه برنامه درصدد تخريب مجلس و دولت پيشين بودند؛ امري که بيش از هرچيز به ضرر نظام بود.

هاشمي افزود: در انتخابات آتي ديگر نبايد آزمون و خطا کرد، بلکه بايد افرادي کانديدا شوند که توانايي‌شان براي حل مشکلات کشور به اثبات رسيده و برنامه‌اي منسجم و کابردي ارائه دهند، نه اينکه صرفا يک برنامه راهبردي معرفي کنند که از پس آن هم برنيايند.

عضو اسبق مجمع تشخيص مصلحت نظام، بيان کرد: هرجناح بايد خود را مسئول دانسته و کانديدايي معرفي کند که آزمون خود را به خوبي پس داده و توانايي‌هاي خود را به مردم نشان داده باشد تا مردم هم بتوانند افراد توانمند را انتخاب کنند.

فعال اصلاح طلب  با اشاره به انتخابات شوراهاي شهر و روستا گفت: در انتخابات شوراي شهر هم  بايد افرادي انتخاب شوند که درد و مشکلات مردم را از نزديک لمس کرده باشند، زيرا آنها بيش از همه با مردم در ارتباط هستند.

او با اشاره به ويروس کرونا ادامه داد: براي انتخابات سال آينده اگر شرايط کرونا همچنان ادامه داشته باشد، شرايط کمي متفاوت است و نمي‌شود انتخابات را فقط از يک شب تا صبح برگزار کنيم.

هاشمي افزود: اگر با اين ضوابط انتخابات برگزار شود ضريب مشارکت بسيار کاهش مي‌يابد، بنابراين معتقدم وزارت کشور بايد به نحوي برنامه ريزي کند که زمان انتخابات به چند روز افزايش  يافته تا مردم بتوانند با رعايت فاصله اجتماعي و پروتکل‌هاي بهداشتي در اين انتخابات شرکت کنند.
به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد

instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره