برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

اعتراض ایران به حمایت آمریکا از گروه تندر

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعتراض ایران به حمایت آمریکا از گروه تندر

ايسنا/ ايران در نامه اي که روز جمعه توسط مجيد تخت روانچي نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل به دبيرکل اين سازمان ارسال شد، به حمايت آمريکا از گروه تندر اعتراض کرد و خواستار برخورد سازمان مذکور با اين کشور شد.

به گزارش ايسنا، در اين نامه، ضمن اشاره به حملات تروريستي اين گروه در ايران و شهيد و مجروح کرن تعدادي از شهروندان کشورمان و اعتراف آشکار اين گروه به ارتکاب اين جنايات، اعلام شده گروه تروريستي يادشده کماکان به تداوم فعاليت هاي خود از آمريکا و حتي آموزش اقدامات تروريستي و خرابکاري در ايران ادامه مي دهد.

روانچي با اعلام اينکه جنايات تروريستي اين گروه بارها از طريق دفتر حافظ منافع آمريکا در تهران به اطلاع اين کشور رسيده اضافه کرده که تاکنون آمريکا هيچ اقدامي در پيشگيري از فعاليت اعضاي گروه يادشده يا استرداد آنها براي محاکمه در ايران انجام نداده است.

نماينده دائم کشورمان ضمن يادآوري تعهدات بين‌المللي کشورها تحت حقوق بين‌الملل، بويژه تعهد آنها به عدم حمايت از تروريستها و نيز تضمين اينکه خاک آنها به محلي براي فعاليت گروههاي تروريستي تبديل نگردد، اعلام نموده است تداوم حمايت آمريکا از اين گروه هيچ ترديدي باقي نمي‌گذارد که اين کشور آشکارا کليه تعهدات ذيربط خود را نقض کرده و بنابراين مسئول همه جنايات اين گروه در ايران مي باشد.

روانچي در پايان نامه خود که به عنوان سند شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل منتشر خواهد شد، از اين سازمان خواسته است آمريکا را وادار کند تا به حمايت از اين گروه تروريستي پايان دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر