نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

ناگفته‌های عابدزاده از پشت پرده سوانح هوایی و نفوذ در سازمان هواپیمایی

منبع
مهر
بروزرسانی
ناگفته‌های عابدزاده از پشت پرده سوانح هوایی و نفوذ در سازمان هواپیمایی

مهر/ رئيس سابق سازمان هواپيمايي کشوري حواشي پنج سال خدمت خود در اين سازمان را تشريح کرد.

علي عابدزاده صبح امروز در مراسم توديع خود از رياست سازمان هواپيمايي کشوري و معارفه رئيس جديد اين سازمان با بيان اينکه امروز در صنعت هواپيمايي هيچ وابستگي نداريم، گفت: حتي کاري کرده‌ايم که بودجه سازمان هواپيمايي را از بودجه دولتي مستقل کنيم.

وي ادامه داد: به آقاي آخوندي گفتم که سنم به جايي رسيده که تا يکي، دو سال آينده بازنشسته مي‌شوم. به وي پيشنهاد دادم که يک جوان انتخاب شود و ۱۰ سال در رأس سازمان بماند؛ هم اين پيشنهاد را پذيرفت و هم فرد مورد نظر را انتخاب کرد اما امکان اجراي آن فراهم نشد. اين تفکر ازهم‌گسستگي مديريتي به صنعت هوانوردي ضربه زده است.

عابدزاده افزود: اين کار باعث شده تا آنهايي که قصد ضربه زدن به اين صنعت را دارند، شناسايي نشوند.

رئيس سابق سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد: وقتي وارد سازمان هواپيمايي شدم، دهها پرونده قضائي داشتيم ولي به مرور آرامش را به اين سازمان بازگرداندم و اين آرامش به ايرلاين‌ها و فرودگاه‌ها هم کشيده شد.

عابدزاده گفت: واپس‌گرايان تمام صنعت هوانوردي را تحريف مي‌کنند و با نامه‌نگاري اين تحريف‌ها را به دست مسئولان مي‌رسانند و باعث نااميدي در صنعت هوايي مي‌شوند. اين افراد در دادسرا، نهادهاي نظارتي و مجلس نفوذ دارند و تأثيرگذار هستند.

نفوذي ها در سازمان هواپيمايي
وي تأکيد کرد: چهار، پنج نفر هستند که کارشناس همه چيز خواهند بود اما در همه جا نفوذ دارند يک نفر را برج ۹ سال گذشته اخراج کرديم اما الان برج ۵ است و هنوز دادگاه انتظامي کارکنان دولت، وي را اخراج نکرده است به دليل آنکه نفوذ زيادي دارد.

پرونده سقوط هواپيماي ايران ۱۴۱ (آنتونوف) در مسير تهران – طبس
عابدزاده به پرونده سقوط هواپيماي ايران ۱۴۱ (آنتونوف) در مسير تهران – طبس اشاره و بيان کرد: در اين پرونده مي‌خواستند به دادگاه رشوه بدهند اما ما آنها را شناسايي کرديم؛ اين کارها خط علامت به دشمن بود تا سازمان هواپيمايي کشوري را در ايکائو (سازمان بين‌المللي هوانوردي) تحريم کنند اما من جلوي آنها را گرفتم ولي متهم شدم که در نهادهاي امنيتي نفوذ دارم.

سقوط هواپيماي ياسوج
وي به پرونده سقوط هواپيماي ياسوج اشاره کرد و گفت: صوت خلبان در VOICE Recorder ضبط شده که مي‌گويد من هواپيما را در ارتفاع ۱۵ هزار پا فيکس کرده‌ام. کوه بالاي ۱۴ هزار پا ارتفاع دارد؛ به خاطر همين سقوط کرد اما مي‌گويند ما صدايي نشنيده‌ايم.

پاسخ به ادعاها درباره مدرک تحصيلي
عابدزاده گفت: در چند سال اخير نتوانستند از من ايرادي بگيرند، گفتند مدرک عابدزاده ايراد دارد. من سال ۵۹ در سازمان هواپيمايي کشوري استخدام شدم. آيا مي‌توان بدون مدرک دانشگاهي در جايي استخدام شد؟ گفتند مدرکش را دو سال است که گرفته درحالي‌که دو سال نبود و پنج سال بود. حتي يک تابستان هم استراحت نداشتم. معدل ليسانسم ۸۸ درصد و فوق‌ليسانسم ۹۲ درصد بود.

هواپيماي فلاي‌چک
وي درباره هواپيماي فلاي‌چک گفت: به من گفتند فلاي چک را گران خريده‌اي، اين هواپيما را مهابادي نخريد و من خريدم؛ سند آن موجود است. ۱۱ ميليون و ۹۰۰ هزار يورو بود ولي من به اين نتيجه رسيدم که هواپيماي خوبي است و آن را ۹ ميليون و ۲۵۰ هزار يورو خريديم يعني ۲ ميليون يورو زير قيمت. بعد گفتند آن را گران خريده‌ايد. فردي که هويت آن معلوم نيست، به همه نامه مي‌نويسد و مي‌گويد مي‌تواند هواپيماي فلاي‌چک بخرد اما هواپيماي آموزشي است.

رئيس سابق سازمان هواپيمايي کشوري گفت: FIS آن هم سه ميليون و ۹۵۰ يورو بود ولي رفتند سندسازي کردند و گفتند ۹۵۰ هزار يورو است. چرا همه به يک فرد بي‌هويت تو جه کردند؟

عابدزاده بيان کرد: ما سال‌ها در اين حوزه با مشکلات متعددي مواجه بوديم. خبرنگاران به من مي‌گويند چرا حرف نمي‌زني؟ چون کار ما طوري بود که بايد در حرف‌زدنمان دقت کنيم، عده‌اي نشسته‌اند تا ببينند ما چيزي بگوييم و در خارج براي ما پرونده درست کنند.

پرونده هواپيماي اوکرايني
وي درباره پرونده هواپيماي اوکرايني گفت: ما در پرونده اوکرايني روسفيد هستيم. مي‌خواستند براي ايرلاين‌هاي ما پرونده‌سازي کنند اما ما جلوي آن را گرفتيم.
به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره