برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

قول و قرار ظریف با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
قول و قرار ظریف با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان

ايرنا/ ظريف در سفر به بيروت با نخست وزير دولت پيشبرد امور لبنان ديدار کرد.

محمدجواد ظريف که به لبنان سفر کرده است، در ديدار با حسان دياب نخست وزير اين کشور افزود: کساني که از انفجار بندرگاه بيروت سوء‌استفاده مي‌کنند، همان کساني هستند که خواهان ثبات و وحدت لبنان نيستند.
رييس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران بر حمايت ايران از آسيب ديدگان حادثه بندرگاه بيروت تاکيد کرد و با ابلاغ تسليت و همدردي دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران با مردم و دولت لبنان، آمادگي کشورمان براي همياري در بازسازي خرابي هاي ناشي از انفجار در بيروت را اعلام کرد.
حسان دياب نيز در اين ديدار ضمن تشکر از اعلام آمادگي کشورمان، نيازهاي ضروري به ويژه در حوزه‌هاي درمان و اقلام مورد نياز براي بازسازي واحدهاي مسکوني شهر بيروت را تشريح کرد.
نخست وزير دولت پيشبرد امور لبنان تاکيد کرد که دولت و ملت ايران در کنار آسيب ديدگان انفجار بيروت خواهند ايستاد.

پيش از اين ديدار وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با «شربل وهبه» وزير امور خارجه دولت پيشبرد امور لبنان در بيروت ديدار کرد و  در نشست خبري مشترک درباره علت سفرش به بيروت عنوان کرد:‌ همدردي و همبستگي خودمان را با مردم لبنان در اين شرايط بسيار نگران کننده و اين حادثه بسيار غمبار اعلام کنيم.
رئيس دستگاه ديپلماسي بيان کرد: حکومت و مردم لبنان هستند که بايد براي آينده لبنان و نحوه پيشبرد امور تصميم بگيرند و جمهوري اسلامي ايران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود و کمک مي‌کنيم به هر تصميمي که دولت و مردم لبنان اتخاذ کنند.
وي خطاب به مردم لبنان گفت: مي‌خواهم به مردم لبنان تبريک بگويم. امروز سالگرد پيروزي مردم لبنان بر دشمن صهيونيستي در جنگ ۳۳ روزه است همانطور که لبنان بر تجاوزات دشمن صهيونيستي پيروز شد بر اين حادثه هم پيروز خواهد شد.
رئيس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي در ديدار با وهبه ضمن ابراز تسليت و همدردي با خانواده جان‌باختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بيروت و همچنين درخواست سلامتي براي مجروحان، آمادگي کشورمان براي کمک به بازسازي خرابي‌هاي ناشي از انفجار در بندر بيروت در حوزه‌هاي مختلف و با توجه به توانمندي طرف‌هاي ايراني، خصوصا در حوزه‌هاي مربوط به تامين برق، ساخت و ساز، دارو و درمان را اعلام کرد.
وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به جايگاه سياسي لبنان ضرورت کمک به بازسازي اين کشور بدون شرط گذاري را مورد تاکيد قرار داد.
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران براي ديدار با مقامات لبنان و اعلام همبستگي و همدردي با مردم و دولت لبنان شب گذشته وارد بيروت شد و از سوي  «شربل وهبه» وزير امور خارجه دولت پيشبرد امور لبنان مورد استقبال قرار گرفت.
در پي انفجار روز سه شنبه ۱۴ مرداد در بندر بيروت در حدود ۱۷۰ نفر کشته و بيش از ۶ هزار نفر نيز مجروح شدند.وزير امور خارجه ايران پس از اين انفجار در پيامي توئيتري با دولت و ملت لبنان ابراز همدردي و آمادگي ايران را براي همکاري با لبنان اعلام کرد. رئيس دستگاه ديپلماسي همچنين با همتاي لبناني خود در اين زمينه تلفني گفت و گو کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره