برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکنش صوفی به گمانه‌ها درباره ریاست شورای عالی اصلاح‌طلبان

منبع
ايلنا
بروزرسانی
واکنش صوفی به گمانه‌ها درباره ریاست شورای عالی اصلاح‌طلبان

ايلنا/ دبيرکل حزب پيشروي اصلاحات، گفت: لازمه داوطلب شدن براي رياست شوراي عالي، عضويت در آن است و کساني که تا اين لحظه عضو نيستند، امکان حضور هم ندارند و طرح نام آنها فقط گمانه‌زني است.

علي صوفي دبيرکل حزب پيشروي اصلاحات و فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ايلنا درخصوص مطرح شدن نام «محمدرضا خاتمي» براي برعهده گرفتن رياست شوراي عالي اصلاح‌طلبان، گفت: تا اين لحظه هنوز هيچ صحبتي در خصوص افراد و گزينه‌ها مطرح نشده و همه اسامي‌ که تا اين لحظه از آن‌ها نام برده مي‌شود، گمانه‌زني است. در حاليکه در شوراي عالي اصلاح‌طلبان جز خبر دو استعفاي آقايان عارف و موسوي لاري خبري نيست.

وي ادامه داد: البته اين دو استعفا هم چندان دور از ذهن نبود به دو دليل؛ نخست اينکه ساختار شوراي‌عالي به اين صورت است که هيات رئيسه آن براي دوره‌هاي يک ساله انتخاب مي‌شود يا به عبارت ديگر موقت است، لذا انجام انتخابات مجدد هيات رئيسه و وقوع برخي تغييرات بعد از انتخابات اسفندماه يک امر طبيعي بود و اگر فعاليت‌ها به صورت طبيعي ادامه مي‌يافت و به خاطر شرايط ويروس کرونا تعطيل نمي‌شد، هم ممکن بود يکي از مهمترين دستور جلسه‌ها بعد از پايان انتخابات مجلس، برگزاري انتخابات هيات رئيسه شوراي عالي سياست‌گذاري باشد.

صوفي همچنين با اشاره به اينکه محدوديتي براي کانديداتوري افراد به جهت برعهده گرفتن رياست و نايب رئيسي شورا وجود ندارد، بيان داشت: اگرچه بعد از اين که هيات رئيسه کنوني در سه انتخابات متوالي ۹۴، ۹۶ و ۹۸ مسئوليت کارها را برعهده داشت، اکنون از اين مسئوليت کناره‌گيري کرده است، اما داوطلبي مجدد آن‌ها مانعي ندارد و شايد دوستان بعد از گذشت مدتي تغيير نظر دهند يا اعضاي شورا از آن‌ها بخواهند که باز هم در اين جايگاه حضور داشته باشند که در آن صورت مجددا مي‌توانند داوطلب شده و از اعضاي شوراي عالي راي دريافت کنند.

وي با بيان اينکه اين دو استعفا بايد در شورا مطرح شده و درخصوص آن‌ها راي گيري شود، اظهار داشت: اينکه دوستان بعد از مديريت کارها طي سه دوره پي در پي خسته شده باشند و بخواهند کناره‌گيري کنند به نظر من خيلي دور از ذهن نبود اما با توجه به اينکه شوراي عالي بعد از انتخابات ۲ اسفند به علت شرايط کرونايي نتوانسته جلسه‌اي تشکيل دهد، طرح اين استعفاها هم بي مورد است؛ چراکه بايد در جلسات شورا مطرح و درخصوص آن بحث شود، شايد اعضاي شورا بخواهند افراد را منصرف کنند.

دبيرکل حزب پيشروي اصلاحات گفت: نکته ديگري در اينجا به آن توجه نمي‌شود اين است که عليرغم اينکه همه اسامي که تا اين لحظه مطرح مي‌شود، داراي صلاحيت‌ها و شايستگي‌هاي فراواني براي اين امر هستند اما لازمه داوطلب شدن براي رياست شوراي عالي، عضويت در آن است و کساني که تا اين لحظه عضو نيستند، امکان حضور هم ندارند و اين‌ها فقط گمانه‌زني است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر