برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رئیس جمهور انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن تبریک گفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رئیس جمهور انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن تبریک گفت

ايسنا/ رئيس جمهور با تبريک انتخاب آقاي "سوگا يوشيهيده" به عنوان نخست وزير ژاپن، ابراز اميدواري کرد که روابط دوستانه جمهوري اسلامي ايران و ژاپن و همکاري‌هاي مشترک در حوزه‌هاي مختلف به ويژه در عرصه‌هاي اقتصادي و تجاري، بيش از پيش گسترش يابد.

متن پيام تبريک حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني به نخست وزير ژاپن به اين شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي سوگا يوشيهيده

نخست وزير ژاپن
انتخاب جناب‌عالي به عنوان نخست‌وزير کشور دوست ژاپن را صميمانه تبريک مي‌گويم.
فرصت را مغتنم شمرده از جناب آقاي آبه شينزو، نخست وزير سابق ژاپن که نقش مهم و تأثيرگذاري در پيشبرد روابط جمهوري اسلامي ايران و ژاپن داشتند، قدرداني مي‌نمايم.
رايزني‌هاي مستمر مقامات جمهوري اسلامي ايران و ژاپن به ويژه در سال 2019 ميلادي به مناسبت نودمين سالگرد برقراري روابط سياسي که با بازديد متقابل سران دو کشور از پايتخت‌هاي يکديگر مصادف گرديد، فصل نويني را براي گسترش هر چه بيشتر روابط در تمامي زمينه‌هاي مورد علاقه دو کشور گشود.
اميدوارم در پرتو رهبري جناب‌عالي، روابط دوستانه جمهوري اسلامي ايران و ژاپن و همکاري‌هاي مشترک در حوزه‌هاي مختلف به ويژه در عرصه‌هاي اقتصادي و تجاري، بيش از پيش گسترش يابد.
سياست جمهوري اسلامي ايران همواره کمک به پيشبرد صلح و امنيت، احترام و پايبندي متقابل به تعهدات و توافقات بين‌المللي بوده است. بر همين اساس اميدوارم رايزني‌ها و تشريک مساعي جمهوري اسلامي ايران و ژاپن همچون گذشته در موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي ادامه يابد.
سلامتي و موفقيت آن جناب و بهروزي مردم ژاپن را آرزومندم.
حسن روحاني
رئيس جمهوري اسلامي ايران

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره