برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

همراهی یک دولت مستعفی با آمریکا علیه ایران

منبع
فارس
بروزرسانی
همراهی یک دولت مستعفی با آمریکا علیه ایران

فارس/ وزير اطلاع‌رساني دولت مستعفي يمن وابسته به رياض بار ديگر خواستار تحريم تسليحاتي جمهوري اسلامي ايران شد.

«معمر الارياني» وزير اطلاع‌رساني دولت مستعفي يمن (وابسته به عربستان سعودي) بار ديگر خواستار تحريم تسليحاتي ايران و تشديد فشارهاي بين‌المللي عليه نظام ايران با هدف آنچه که «توقف فعاليت‌هاي تروريستي عليه امنيت و ثبات منطقه و صلح بين‌المللي» خواند شد.

به نوشته پايگاه خبري روزنامه سعودي «الشرق الاوسط»، وي ضمن ناديده گرفتن نقش رياض و دولت مستعفي يمن در کشتار مردم بي‌گناه اين کشور مدعي شد: تداوم اقدام نظام ايران در تسليح شبه‌نظاميان الحوثي و دادن کارشناس و پول لازم به اين شبه‌نظاميان، نقض آشکار قطع‌نامه‌هاي بين‌المللي مرتبط با بحران يمن است.

الارياني در ادامه اين ادعاهاي خود افزود: دستگيري يک باند حوثي قاچاق اسلحه ايراني و اعتراف آن به آموزش ديدن در ايران و ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بيانگر شواهد غيرقابل انکاري از دخالت ايران در اداره قاچاق سلاح و حمايت از شبه‌نظاميان الحوثي با موشک‌هاي بالستيک و پهپاد براي انجام برنامه‌هاي خرابکارانه آن در منطقه است.

وزير اطلاع‌رساني دولت مستعفي يمن مدعي شد که نيروهاي انصارالله از توافق سوئد سوء استفاده مي‌کنند و از بنادر «الحديده»، «الصليف» و «راس عيسي» به عنوان گذرگاهي براي قاچاق سلاح‌‌هاي ايراني استفاده مي‌کنند و بر شمار عمليات‌هاي نظامي خود در يمن و هدف قرار دادن نفت‌کش‌ها و کشتي‌هاي تجاري در درياي سرخ و اهداف غيرنظامي در خاک عربستان سعودي افزوده‌اند.

الارياني اواخر مردادماه پيش نيز  خواستار تمديد تحريم تسليحاتي عليه جمهوري اسلامي ايران شد و ادعا کرد که لغو تحريم تسليحاتي ايران، باعث خواهد شد که «بر آتش درگيريهاي منطقه افزوده شود».

اين مسئول وابسته به سعودي مدعي شد: «تمديد قطعنامه تحريم تسليحاتي ايران، اقدام مهمي است تا مجبور شود از سياستهاي خصمانه، برنامه‌هاي توسعه‌طلبانه، گسترش هرج‌ومرج، تخريب و تروريسم در منطقه از طريق شبه‌نظاميانش دست بردارد».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره