برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

آشنا: مستند بی‌بی‌سی خیانت به ملت ایران و جاسوسی جنگی است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آشنا: مستند بی‌بی‌سی خیانت به ملت ایران و جاسوسی جنگی است

ايرنا/ مشاور رييس‌جمهوري مستند اخير بي‌بي‌سي را يکي از نمونه‌هاي خيانت اين شبکه به ملت ايران و جاسوسي جنگي دانست و تاکيد کرد: کساني که اين مستند را ساختند، مطمئناً نه دل‌شان به حال شهيد رستگار مي‌سوزد، نه شهيد دانش، نه شهيد همت و نه ديگر شهداي دفاع مقدس. 

«حسام‌الدين آشنا» در گفت‌وگو با ايرنا، درباره مستند اخير بي‌بي‌سي‌ فارسي در مورد جنگ تحميلي گفت: کاري که انجام شد، يکي از نمونه‌هاي خيانت به ملت ايران و جاسوسي جنگي است. واقعيت اين است که ده‌ها و صدها جلسه محرمانه و داراي طبقه‌بندي‌هاي مختلف در دوران دفاع مقدس در قرارگاه‌ها، ستادهاي فرماندهي و در ستادهاي سپاه در سراسر کشور برگزار شده است.

وي ادامه داد: مباحثات بسيار عميق، تند، جدي و صريحي ميان فرماندهان، رزمندگان، سياستمداران و مسئولان جنگ انجام شده اما سرقت اسناد جنگ و سرقت اسناد نظامي و نمايش آنها به مثابه يک افتخار حتماً يک خيانت است.

مشاور رييس‌جمهور با بيان اينکه بي‌بي‌سي هرگاه سخنان فرماندهان نظامي انگلستان را در جريان حمله به عراق پخش کرد، آن وقت مي‌تواند از کاري که انجام داد، دفاع کند، اظهار داشت: چيزي که در اين گفتارها ما مشاهده کرديم، يک جلسه جدي، صريح، پرموفقيت حول مسائل فرماندهي، پرسنلي، آموزشي در سطح يک تيپ يا لشکر بود، اما آنچه در اين مستند نمايش داده شد، يک خيانت به رزمندگان دفاع مقدس بود.

آشنا با بيان اينکه ما از بي‌بي‌سي جز اين هم انتظار نداريم که هرگاه توانسته به پشت اين ملت و رزمندگان دشنه بزند، تصريح کرد: کساني که اين مستند را ساختند، مطمئناً نه دل‌شان به حال شهيد رستگار مي‌سوزد، نه شهيد دانش، نه شهيد همت و نه ديگر شهداي دفاع مقدس.

شبکه بي‌بي‌سي فارسي طي روزهاي اخير مستندي را پخش کرد که در آن يک فايل صوتي از جلسه فرماندهان سپاه در سال ۶۳ وجود دارد و مدعي وجود اختلاف ميان فرماندهان سپاه در زمان جنگ شده است. 
به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر