برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرلشکر سلامی: اجازه توقف هیچ طرحی را نمی‌دهیم

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ سردار سلامي فرمانده کل سپاه، کلنگ ساخت اولين پتروپالايشگاه کاملا ايراني را در جوار بزرگ‌ترين پالايشگاه ايران (پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس) به زمين زد.

مراسم آغاز ساخت اولين پتروپالايشگاه کاملا ايراني در مجاورت پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس، صبح امروز با حضور سردار سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.

اين پتروپالايشگاه را قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا و با بهره‌گيري کامل از دانش داخلي در 18 کيلومتري شمال غرب بندرعباس در کنار بزرگ‌ترين پالايشگاه ايران مي‌سازد.

سردار حسين سلامي فرمانده کل سپاه در مراسم کلنگ‌زني اين پروژه با بيان اين که قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا بيش از 220 طرح و پروژه بزرگ زيرساختي در کشور را در دست ساخت دارد، اظهار کرد: ساخت پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس که کشورمان را از واردات بنزين و ديگر ميعانات گازي بي‌نياز کرد نيز به همت قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء صورت گرفت و اين پتروپالايشگاه نيز دستاورد با ارزش ديگري در مسير خودکفايي و استقلال ميهن‌ اسلامي‌مان خواهد بود.

فرمانده کل سپاه افزود: با ساخت پترو پالايشگاه در بندرعباس، خودکفايي و استقلال اقتصادي کشور شکل مي‌گيرد.

وي افزود: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء پيشقراول شکستن فشارهاي اقتصادي و تحريم‌ها بر عليه کشورمان بوده است و امروز نيز با اتکاي به نيروي جوان و متعهد و انقلابي خويش که برآمده از آحاد ملت ايران است، برگ زرين ديگري را در تکميل زنجيره ارزش‌آفرين در صنعت نفت رقم خواهد زد.

سردار سعيد محمد فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در اين مراسم با بيان اين که ساخت اين پتروپالايشگاه از مطالبات اصلي رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده است، خاطرنشان کرد: در تمامي مراحل طراحي و ساخت اين پتروپالايشگاه تمام ايراني در تعامل با دولت عمل کرده‌ايم تا بتوانيم ظرفيت‌هاي کامل ملي را در خدمت تقويت اقتصاد و استقلال کشورمان قرار دهيم.

وي عنوان داشت: اين پترو پالايشگاه را در مجاور پالايشگاه بزرگ نفت ستاره خليج فارس بنا نهاده‌ايم تا بتواند با ظرفيت 120 هزار بشکه ميعانات گازي در روز، مکمل فازهاي پارس جنوبي باشد و خوراک خود را نيز که مواد اوليه صنعت درزمينه‌هاي مختلف بهداشتي، شوينده، پت و نساجي است به سرعت در اختيار چرخه داخل و سپس براي صادرات قرار دهد.

به گزارش فارس، اين پتروپالايشگاه با سرمايه 460 ميليون دلار با همکاري مشترک قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء و بخش خصوصي بنا نهاده شده است و قرار است طي 24 ماه ساخته و مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

سپاه با کمک قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء بيش از ۲۲۰ طرح زيرساختي بزرگ کشور را در دست اجرا دارد و با وجود تحريم‌ها اجازه توقف هيچکدام از اين طرح‌ها را نمي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر