برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

اخطار مقام بلندپایه ارتش به ناوگان دریایی آمریکا

منبع
فارس
بروزرسانی
اخطار مقام بلندپایه ارتش به ناوگان دریایی آمریکا

فارس/ فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: اولين ناو بندر جمهوري اسلامي که ۲۴ متر بزرگ‌تر از ناو خارک است و ۷ فروند بالگرد با خود حمل مي کند آذرماه رونمايي مي شوند.

دريادار حسين خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش شامگاه پنجشنبه با حضور در برنامه گفتگوي ويژه خبري با موضوع تحليل شرايط منطقه در حوزه دريا و بررسي دستاوردهاي نيروهاي دريايي ارتش و سپاه، اظهار داشت: ناوگان نيروي دريايي ارتش تروريستي آمريکا را از مبدأ رصد مي کنيم و از لحظه اي که طناب‌هاي خودشان را از اسکله جدا مي کنند، رصد مي شوند تا تمام مسير که نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران امروز با روش هاي خاصي که امروز به آن مجهز شده است نقطه به نقطه رصد و پايش مي شوند تا وارد منطقه اقيانوس هند مي شوند.

وي افزود: در اين منطقه رصدها با دقت و مراقبت بيشتري انجام مي شود، به طور معمول از ده ماه گذشته يگان عمده آمريکايي وارد منطقه خليج فارس نشده بود که علت آن هم اين بود که نگراني جدي از نزديک شدن به منطقه داشتند و نگران اين هستند که رفتار آنها با تحکم و برخورد جدي نيروهاي جمهوري اسلامي ايران مواجه شود.

امير خانزادي ادامه داد: اينکه در فاصله تقريبا ۶۰۰-۷۰۰ کيلومتري از مرزهاي آبي جمهوري اسلامي ايران در يک نقطه ايستايي قرار مي گيرند، تصورشان اين است که دور از دسترس ما ايستاده اند، غافل از اينکه در همان نقطه هم لحظه به لحظه تحت مراقبت ما قرار دارند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه حضور آمريکايي‌ها در منطقه براي آرام کردن خاطر کشورهاي سر سپرده است، گفت: آبهاي تحت حاکميت ايران از امنيت بالايي برخوردار است و هر سيگنالي از يک شناور دريافت مي شود، حتي نام فرمانده شناور و اينکه چه دوره اي طي کرده و چه خصوصيات اخلاقي دارد در بانک هاي اطلاعاتي ما وجود دارد و نمايش داده مي‌شود.

وي درباره رزمايش‌هاي مشترک اين نيرو با ساير کشورها، عنوان کرد: رزمايش قفقاز 2020 در جريان است که تعدادي از کشورهاي جهان حضور دارند و ما نيز حضور داريم که در بخش دريايي آن در درياي خزر دو ناو موشک انداز ما در آن حضور دارند. براي پايان سال هم در نظر داريم يک رزمايش مرکب دريايي با حضور کشورهاي ديگر برگزار کنيم.

خانزادي درباره شليک موشک از زيردريايي غدير با بيان اينکه موشکي که از زيردريايي غدير شليک شد نمونه فعلي آن دو برابر برد دارد، گفت: روز گذشته از فروند دوم و سوم فاتح که بدنه آنها در حال ساخت است بازديد کرديم. فروند چهارم فاتح هم از نوع خاصي از پيشران استفاده ميکند که مستقل از هوا (AIP) عمل مي‌کند و مدت زمان بيشتري در زير آب مي ماند.

وي درباره الحاق تجهيزات جديد به نيروي دريايي ارتش، گفت: آذرماه امسال آذرماه پرباري است و ناوشکن دنا، ناو مين شکار صبا و ناو موشک انداز زره آماده رونمايي خواهد شد و همچنين اولين ناو بندر جمهوري اسلامي که شناور بسيار بزرگي است و ۲۴ متر بزرگ‌تر از ناو خارک است و6-7 فروند بالگرد با خود حمل مي‌کند و ظرفيت‌هاي زيادي از جنگ الکترونيک، موشکي، پهپاد، بالگرد و حتي عمليات ويژه را مي‌تواند حمل کند و آذرماه رونمايي مي شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar