برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انتقادات جعفرزاده از نمایندگان مجلس یازدهم

منبع
ايلنا
بروزرسانی
انتقادات جعفرزاده از نمایندگان مجلس یازدهم

ايلنا/ نماينده رشت در مجلس نهم و دهم با بيان اينکه در هيچ جلسه انتخاباتي شرکت نخواهم کرد و تمايل فعاليت در هيچ ستادي را هم ندارم، گفت: من يک رأي دارم و قطعاً همان يک رأي را خواهم داد و تصميمي ندارم در هيچ ستادي حضور داشته باشم؛ کسي به گرماي انتخابات نيازي ندارد.

غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي، نماينده رشت در مجلس نهم و دهم در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص عملکرد مجلس يازدهم اظهار کرد: واقعيت امر اين است که نوعي خوف و رجاء از شوراي نگهبان حادث مي‌شود و برخي از نمايندگان در حال افزايش گستره نظارت شوراي نگهبان هستند؛ شنيده‌ام قصد دارند قرارگاهي در مجلس با حضور دو عضو حقوقدان شوراي نگهبان تأسيس کنند که شوراي نگهبان در تنظيم آيين‌نامه داخلي مجلس هم دخالت کند؛ نمايندگان بايد اقتدار مجلس را حفظ کنند؛ مجلس به اندازه کافي تضعيف شد و بيش از اين جاني براي تضعيف شدن ندارد و اين روندي که نمايندگان طي کرده‌اند براي افزايش گستره اختيارات ساير نهادها،‌ روند خوبي نيست.

وي افزود: چه ضرورتي دارد که مجلس در اين حد به ساير دستگاه‌ها اختيار دهد؟ قانون اساسي تکليف هر دستگاهي را مشخص کرده است، بنابراين اين عقب‌نشيني معنايي ندارد.

جعفرزاده ايمن‌آبادي با بيان اينکه ما مجلس سنا و مجلس بالادستي نداريم، گفت: به جاي اينکه ساختار را اصلاح کنند، خود را دو دستي تقديم نهادها مي‌کنند؛ شايد شما قصد نداشته باشيد از اختيارات نمايندگي‌تان استفاده کنيد اما براي دوره‌هاي بعدي مجلس هم قدرت اختيار در نظر بگيريد،‌ شايد نمايندگان بعدي قصد داشته باشند از اختياراتشان استفاده کنند.

اين نماينده سابق مجلس درباره حملات برخي نمايندگان به دولت و شخص رئيس‌جمهور اضافه کرد: مجلس نبايد شخصي برخورد کند،‌ تضعيف رييس‌جمهور معنايي ندارد بنابراين اين تندروي‌ها اصلا صحيح نيست و بهتر است مجلس انرژي خود را براي مباحث اقتصادي و مسکن مردم بگذارد. 

وي در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات و معرفي ۵ مشاور توسط نامزدها به شوراي نگهبان نيز گفت: اين کار شدني نيست هيچ شخصي نمي‌تواند از ابتدا مشاوران خود را معرفي کند؛ آيا اگر پس از تأييد صلاحيت، شخص مشاوران بهتري در نظر گرفت، مجدداً‌ بايد از شوراي نگهبان تاييد صلاحيت بگيرد؟ انتخاب مشاور چه ربطي به شوراي نگهبان دارد؟ تا زماني که قانون اساسي به درستي اجرا نشود همه حرف‌ها و طرح‌ها باد هواست.

جعفرزاده ايمن‌آبادي با بيان اينکه ما اصلاً‌ اخبار خوبي از مجلس نداريم، گفت: بخش اعظمي از مردم مخصوصاً در کلانشهرها در انتخابات شرکت نکردند اما در شهرهاي کوچک و روستاها مردم اميدوارانه شرکت کردند و روند کار مجلس به هيچ عنوان شايسته نيست. 

نماينده رشت در مجلس نهم و دهم ادامه داد: مجلس در حال کناره‌گيري از اختيارات خود است و من احساس مي‌کنم که مجلس رويه خوبي را در پيش نگرفته و مردم به سمت نااميدي از اين روش  پيش مي‌روند؛ مجلس در حال خاموش کردن چراغ در رأس امور بودن است، اين چراغ ‌کم‌سو شده بود و مجلس يازدهم به کلي در حال خاموش کردن آن است.

وي به طرح‌هاي برخي از نمايندگان مجلس يازدهم اشاره کرد و گفت: خواهش مي‌کنم شوراي نگهبان پرونده نمايندگاني که چنين طرح‌هايي مي‌دهند را بيشتر بررسي کند چون قطعاً دچار مشکلاتي هستند که چنين طرح‌هايي ارائه مي‌دهند و هيچ يک از اين طرح‌ها به صلاح و صرفه نظام نيست. 

جعفرزاده در خصوص انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ نيز اظهار کرد: تمايلي ندارم در انتخابات رياست جمهوري در ستاد‌ها ورود کنم چون فعالان ستادهاي انتخاباتي خسارت مي‌بينند؛ کساني که در ستادهاي ۸۸ بودند و تا قبل از فرمايشات رهبري مشغول گرم کردن فضاي انتخابات بودند، در حال حاضر کجا هستند؟ با کساني که در ستادهاي آقاي روحاني فعاليت کردند چه برخوردي شد؟

وي ادامه داد: من يک رأي دارم و قطعاً همان يک رأي را خواهم داد و تصميمي ندارم در هيچ ستادي حضور داشته باشم؛ نيازي نيست انتخابات گرم شود و کسي به گرماي انتخابات نيازي ندارد.

اين نماينده سابق مجلس گفت: در ايران انتخابات به پايان نمي‌رسد، تمام مدتي که طرف قدرت به دست دارد، مورد انتقام طرف شکست خورده است، مخصوصاً اگر شکست خورده در ارکان قدرت باشد؛ گروکشي مي‌‌گمد بنابراين بهتر است که اصلاً به اين موضوع ورود نکنيم و ما هم آبرو، اعتبار، جسم و جانمان را خرج نکنيم. در هيچ جلسه‌اي شرکت نخواهم کرد و در هيچ ستادي هم فعاليت نخواهم کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر