برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

واکنش محسن رضایی به مقایسه موشک و پراید

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش محسن رضایی به مقایسه موشک و پراید

فارس/ دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: وقتي وضعيت موشک را با پرايد و خرمشهرها را با وضعيت اقتصادي مردم مقايسه مي‌کنيم اينجاست که بايد حکم روايي فرهنگي و اقتصادي کشور متحول شود و ما براي ايجاد اين تحول از نظرات اساتيد استفاده مي‌کنيم.

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست هم انديشي که با موضوع تدوين سياست‌هاي کلي برنامه هفتم توسعه و نظام جمع سپاري در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: پيشرفت و تعالي يک جامعه محصول خرد جمعي جامعه است و در اين راستا ما کميسيون‌هاي کارشناسي را در دبيرخانه تشکيل داديم و به جمع آوري نظرات صاحبنظران پرداختيم.

وي افزود: پس از آن نيز پژوهشکده‌ها را با هدف جمع آوري نظرات اساتيد با همکاري دانشگاهها پرداختيم و در حال حاضر سياست جمع سپاري را در پيش گرفتيم و در سامانه‌اي که در اين راستا راه اندازي شده ۱۷ هزار نفر به آن مراجعه و ۳۰۰ نفر نيز نظرات خود را ثبت کرده اند.

رضايي تاکيد کرد: ما در اين سامانه‌ سعي مي‌کنيم با اساتيد ارتباط برقرار کنيم، هدف ما از جمع سپاري اين است که ايده‌هاي راهبردي هر ايراني در هر کجا از دنيا را دريافت و به سرعت به اطلاع رهبر معظم انقلاب برسانيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: معتقديم اين سيستم از مرگ ايده‌ها براي اداره کشور جلوگيري مي‌کند و موجب انباشت ايده‌ها مي‌شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: سياست‌هاي کلي برنامه هفتم توسعه بايد تا آذر ماه تدوين و در مجمع تصويب و به محضر رهبر انقلاب ارائه شود، اين برنامه اولين برنامه گام دوم انقلاب است با اين وجود بايد سرآغار تحولات در کشور بوده و اين گونه نباشد که تکرار گذشته‌ها باشد.

رضايي گفت: سياست‌هاي کلي برنامه هفتم توسعه بايد داراي زيرساخت بنيادين براي چهل سال آينده کشور باشد.

وي ادامه داد: در تدوين سياست‌هاي کلي، برنامه هفتم توسعه تحول اقتصادي از حوزه‌هاي مورد نظر است. 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: با اين وجود سوالي که ما انتظار داريم اساتيد به آن پاسخ دهند اين است که آيا در حال حاضر روندهاي اقتصادي موجود را قبول دارند و فکر مي‌کنند که اين روندها موجب جهش در اقتصاد مي‌شوند؟ و يا اينکه بايد روندهاي تحولي جديد در عرصه اقتصاد و به ويژه در صنعت، علم و فناوري به کار گرفته شوند.

رضايي اظهار داشت: فرهنگ، محور ديگر مورد نظر در تبيين سياست‌هاي کلي برنامه هفتم توسعه است، سوال اين است که آيا امروز رويه‌هاي فرهنگي در کشور مطلوب هستند و اگر اين گونه نيست بايد چه برنامه‌هايي در راستاي ايجاد تحول فرهنگي در سياست‌هاي کلي برنامه هفتم لحاظ شوند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تحول در حکم روايي فرهنگي و اقتصادي را ديگر محور تدوين سياست‌هاي کلي برنامه هفتم عنوان کرد و افزود: بحث اين است که آيا کشورمان در حکم روايي فرهنگي و اقتصادي وضع مطلوبي دارد و يا اينکه بايد متحول شود. 

وي گفت: واقعيت اين است که کشورمان در حکم روايي سياسي و امنيتي متحول شده و دستاوردهاي اين تحول را نيز در حوزه اقتدار و امنيت شاهد هستيم، ولي اگر حکم روايي فرهنگي و اقتصادي مطلوب حاکم مي‌شد قطعا وضعيت اقتصادي ما اين گونه نبود.

وي تاکيد کرد: وقتي وضعيت موشک را با پرايد و خرمشهرها را با وضعيت اقتصادي مردم مقايسه مي‌کنيم اينجاست که بايد حکم روايي فرهنگي و اقتصادي کشور متحول شود و ما براي ايجاد اين تحول از نظرات اساتيد استفاده مي‌کنيم و از آن‌ها مي‌خواهيم دلسوزانه و مسئولانه ايده‌هاي خود را به ما منتقل کنند تا از آن‌ها استفاده کنيم.

رضايي گفت: از دولت، مجلس، قوه قضائيه و ساير نهادها مي‌خواهيم که براي استفاده از ايده‌هاي صاحب نظران به جمع سپاري روي بياورند. به هر روي ما به منظور استفاده از ايده‌هاي اساتيد ارتباط خود را با دانشگاه‌ها ادامه خواهيم داد.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با وزارت علوم رايزني خواهيم کرد تا ايده‌هاي علمي اساتيد که در سامانه نجم دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ثبت مي‌شوند و امتياز علمي لازم را کسب مي‌کنند براي اين اساتيد به عنوان سابقه علمي و پژوهشي محسوب شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره