logo
برگزیده
سیاسی

روحانی: فهمیدیم که در روزهای مبادا باید روی پای خودمان بایستیم

منبع
ايلنا
بروزرسانی
روحانی: فهمیدیم که در روزهای مبادا باید روی پای خودمان بایستیم

ايلنا/ رئيس جمهور اشاره به تفاوت ماهيت ويروس کروناي فعلي با ويرس زمان اسفند ماه که کشور را درگير کرد، گفت: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان مي‌گويند ويروس ماه‌هاي اخير ويروس جهش‌يافته اروپايي است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.


حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در ديدار اعضاي ستاد ملي مبارزه با کرونا با رهبر انقلاب اسلامي، با بيان گزارشي از فعاليت‌هاي مقابله با کرونا در هشت ماه گذشته، گفت: براي مقابله با اين ويروس فعلاً راهي جز رعايت ضوابط بهداشتي و پيشگيري وجود ندارد.
رئيس‌جمهور افزود: همانند دوران جنگ که اجازه خريد تجهيزات جنگي به ما نمي‌دادند، در ابتداي شيوع کرونا نيز تقريباً هيچ‌کس تجهيزات مورد نياز مثل کيت تشخيص، دستگاه تنفس، امکانات و تجهيزات آي‌سي‌يو و حتي ماسک را به ما نداد ولي با اتکاء به شرکت‌هاي دانش بنيان، اين تجهيزات را به سرعت توليد کرديم و اکنون هيچ مشکلي نداريم.
 روحاني ادامه داد: در ماجراي کرونا براي ما روشن شد که تکيه بر توان و امکانات داخلي و نگاه نکردن به دست ديگران تا چه حد براي ما مهم است و ما فهميديم که در روزهاي مبادا بايد روي پاي خودمان بايستيم چرا که ديگران ما را حتي در مسائل مربوط به حقوق بشر، بهداشت و درمان و نجات جان انسان‌ها ياري نمي‌کنند، اگرچه شعارش را مي‌دهند.
وي با اشاره به تفاوت ماهيت ويروس کروناي فعلي با ويرس زمان اسفند ماه که کشور را درگير کرد، افزود: هم وزارت بهداشت و هم متخصصان مي‌گويند ويروس ماههاي اخير ويروس جهش‌يافته اروپايي است که سرعت و قدرت انتقال آن، ۹ برابر شده است.
رئيس جمهور با گلايه از جدي نگرفتن توصيه‌هاي قانوني از طرف برخي از مردم، گفت: محدوديت‌هاي شديد در مناطق پر خطر، مراقبت‌هاي لازم براي جلوگيري از نقض قرنطينه مبتلايان و جريمه‌هاي قانوني براي متخلفان در نظر گرفته شده است.
وي گفت: براي کمک به تهيه و توزيع مايحتاج افراد در قرنطينه به کمک مساجد و بسيج مردمي نيازمند هستيم.
رئيس جمهور همچنين در خصوص تأمين مالي تحقيقات دارو و واکسن، کمکهاي دولت به خانواده‌هاي نيازمند در دوران کرونا و پرداخت بخشهايي از کارانه کادر درمان گزارش داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره